کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت‌های تولیدی چطور با نرم افزار CRM فروش خود را افزایش می‌دهند؟


کد خبر : ۹۹۰۹۴دوشنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰:۳۵۳۳۰ بازدید

درست مثل هر صنعت دیگری، شرکت‌های تولیدی هم باید بر روابطشان با مشتری تمرکز کنند. به‌عنوان یک تولیدکننده، شما محصولات خود را به فروشندگان یا ...

5 Reasons Why Manufacturing Industry Needs A CRM

درست مثل هر صنعت دیگری، شرکت‌های تولیدی هم باید بر روابطشان با مشتری تمرکز کنند. به‌عنوان یک تولیدکننده، شما محصولات خود را به فروشندگان یا شبکه‌های توزیع‌کننده می‌فروشید. اگر آن‌ها رشد کنند، کسب‌وکار شما هم رشد می‌کند.

به همین دلیل است که برای ارائه بهترین خدمات به مشتریانتان لازم است نیازها و الزامات تجاری آن‌ها را درک کنید. این کار با ردیابی تمام اطلاعات مربوط به بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان شما شروع می‌شود.

اما چگونه؟ با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM می‌توانید روش‌های دقیقی برای پیش‌بینی نرخ عرضه و تقاضا به دست آورید. بعد با درک عمیق مشتریانتان تصمیمات سریع و هوشمندانه‌تری بگیرید. اما نرم افزار CRM چطور به شرکت‌های تولیدی در بهبود خدمات مشتریان کمک می‌کند؟

 

CRM چطور به شرکت های تولیدی کمک می کند؟

 

افزایش راندمان تولید و مدیریت سفارش‌ها

استفاده از نرم‌افزار CRM به بیشتر شدن چابکی و هماهنگی کارکنان بخش تولید کمک می‌کند. این موضوع به بیشتر شدن راندمان تولید و بهره‌وری افراد کمک می‌کند. CRM تمام سفارش‌های موجود را پیگیری می‌کند تا اولویت‌ها به‌راحتی قابل شناسایی باشند و فرصت‌های بزرگ برای تجارت B2B از دست نروند.

در ضمن، اینجا دیگر خبری از چالش قیمت‌گذاری نخواهد بود. این کار به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر قابل اجراست. شرکت شما می‌تواند با مراجعه به معاملات گذشته و تحلیل قیمت‌ها، بهترین مظنه را برای هر محصول انتخاب کند.  

 

ارائه پیش‌بینی دقیق از تقاضا

در کسب‌وکارهای تولیدی، تعیین دقیق میزان تقاضا و عرضه به شما کمک می‌کند تا تعداد محصولات لازم را زودتر از موعد آماده کنید. بررسی زمان فرایند تولید محصول تا رسیدن به بازار یکی از کارهایی است که با کمک CRM به‌راحتی می‌توان انجام داد.

تاریخچۀ عرضه و تقاضا در دیتابیس این نرم‌افزار، الگوهای دقیقی از مهلت‌ها، موعدها، مقادیر و تعدادها به شما می‌دهند. یک سیستم CRM قبل از ثبت سفارش، نیازهای مشتریان را پیش‌بینی می‌کند تا در زمان مناسب بتوانید بهترین پیشنهادها و معاملات را ارائه دهید.

 

مواجهه سریع با مشکلات احتمالی

ارتباط به موقع و مستمر با مشتریان، یکی از اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین مزایای CRM است. اینجا با چند کلیک می‌توانید از شکایات مشتریان، نحوه رسیدگی به درخواست‌هایشان و میزان رضایت آن‌ها مطلع شوید.

این یعنی هیچ فرصتی را برای تعامل و پیگیری مشتریان خود از دست نخواهید داد.

در ضمن، CRM ایجاد یکپارچگی در تمام متون، ایمیل‌ها و سایر ارتباطات شما در بازار را تضمین می‌کند. همچنین می‌توانید لحن ارتباطات خود را برای مخاطبان خاص تنظیم کنید و پیام‌های شخصی‌سازی شده را بر اساس اطلاعات جمعیتی مانند مکان، تاریخچۀ خرید، علایق و... ارسال کنید.

 

پیگیری بازخورد مشتریان

پیگیری بازخورد مشتریان ستون فقرات موفقیت شماست. شما به‌راحتی می‌توانید ابزارهای بازخورد مشتری را با CRM خود ادغام کنید تا داده‌های حاصل را ساده‌تر کنید و بینش بهتری نسبت به آن‌ها به دست آورید.

روش‌های پیگیری بازخورد مشتریان در CRM عبارت‌اند از:

  • ابزارهای نظرسنجی: با استفاده از نرم‌افزار CRM می‌توانید فرم‌های نظرسنجی را به‌صورت زمان‌بندی شده به مشتریان خود ارسال کنید تا در مورد ذهنیت آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین از تجربیات آن‌ها برای بهترشدن خدماتتان استفاده کنید.
  • ساخت پروفایل مشتری: CRM با دید 360 درجه‌ای که از مشتریان ارائه می‌دهد، پروفایل‌های دقیقی از هر مشتری ایجاد کند و از این طریق، تلاش‌های بازاریابی، فروش و پشتیبانی شما را تقویت کنید.
  • جمع‌آوری لیست مشتریان: به کمک CRM می‌توانید مشتریان را بر اساس داده‌های رفتاری، روان‌شناختی و جمعیت‌شناسی به بخش‌هایی باریک‌تر و متمرکزتر تقسیم کنید تا کمپین‌های بازاریابی هدفمندتری طراحی کنید.

 

مدیریت قیف فروش

قیف فروش نشان‌دهندۀ مسیر فروش شماست. مشتری از اولین نقطۀ تماس با شرکت تولیدی شما تا لحظه‌ای که خرید می‌کند و وارد مسیر پشتیبانی می‌شود، در قیف فروش در حال حرکت است.

نرم‌افزار CRM خلاصه‌ای دیداری (بصری) از این فرایند در اختیارتان قرار می‌دهد.

نه‌تنها می‌توانید مشتریان را در هر مرحله‌ای که هستند ببینید، بلکه می‌توانید رویکرد خود را در ارتباط با آن‌ها سفارشی کنید. این‌طوری به آن‌ها کمک می‌کنید در طول قیف حرکت کنند.  

 

خلق تجربۀ عالی برای مشتری

داشتن یک قیف فروش با عملکرد بالا برای ارائه تجربۀ عالی به مشتریان ضروری است. ازآنجاکه با سیستم CRM  اطلاعات موثقی در مورد مشتریان، نیازهایشان و تعاملات قبلی آن‌ها جمع‌آوری کرده‌اید، مکالمات هوشمندانه‌ای با آن‌ها خواهید داشت و بهترین تجربیات را در طول قیف فروش خلق می‌کنید. این‌طوری می‌بینید بعد از مدتی کوتاه، خریداران یک‌بارۀ شما به مشتریانی وفادار تبدیل شده‌اند.

 

مدیریت سرنخ‌ها

با اینکه شرکت‌های تولیدی بیشتر با کسب‌وکارها سروکار دارند و نوع تجارتشان B2B است، باز هم سرنخ‌هایی دارند که باید به آن‌ها رسیدگی کنند.

اگر نتوانید کمپانی‌هایی که به سمت شما می‌آیند را مدیریت کنید، بعد از مدتی بی‌انگیزه و ناامید خواهید شد.

CRM با استفاده از هوش مصنوعی سرنخ‌های شما را طبقه‌بندی کرده و آن‌ها را با استراتژی‌های ازپیش‌تعیین‌شده واجد شرایط می‌کند. این‌طوری تیم فروش شما با افرادی سروکار خواهند داشت که شانس بیشتری برای تبدیل‌شدن به خریدار دارند.

 

اتوماسیون جامع کسب‌وکار

شرکت‌های تولیدی معمولاً حجم کاری بیشتری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارند.

این یعنی اهمیت اتوماسیون و خودکارسازی وظایف در این کسب‌وکارها بیشتر از باقی شرکت‌هاست. ایجاد گزارش‌های دوره‌ای در مورد فرایندهای فروش، ایجاد کمپین‌های هدفمند، گزارش‌دهی در مورد حجم موجودی و توزیع محصولات و همچنین ارسال هشدارهای لازم، با سیستم CRM قابلیت خودکارسازی دارند.

بنابراین حجم زیادی از کارهای شما کمتر می‌شود تا به جای انجام کارهای تکراری، به طراحی استراتژی برای پیشرفت در تولید بپردازید.

 

سازمان‌دهی اطلاعات و بخش‌های مختلف سازمان

یک مشکل رایج شرکت‌های تولیدی عدم هماهنگی بین برنامه‌ها و سیستم‌هایی است که استفاده می‌کنند. وقتی CRM خود را راه‌اندازی کردید و آن را با توجه به حوزۀ کسب‌وکار خود سفارشی کردید، می‌توانید روشی برای سازماندهی اطلاعات پراکندۀ خود پیدا کنید.

مثلاً جدا از اطلاعات مشتری، جزئیات تأمین‌کننده، فاکتورها، به‌روزرسانی‌های موجودی، صورت‌حساب‌ها و هزینه‌ها نیز در یک دیتابیس واحد قابل مدیریت هستند. یعنی تمام بخش‌های سازمان با دسترسی به یک منبع مشخص، می‌توانند به صورت یکپارچه کار کنند و بی‌نظمی را به حداقل برسانند.

 

قابلیت سفارشی‌سازی دقیق

هیچ‌کدام از شرکت‌های تولیدی دقیقاً مثل هم کار نمی‌کنند. به همین دلیل است که سیستمهای CRM هم نباید به طور یکسان کار کنند. CRM ایدئال، فقط برای اجرای وظایف خاص شرکت شما سفارشی شده است و قابلیت‌ پاسخگویی به نیازهای صنعتی شما را دارد.

با شخصی‌سازی پلتفرم‌های CRM هویت و مأموریت برند خود را در آن منعکس می‌کنید. در ضمن، از رنگ‌ها و رابط کاربری آن گرفته تا عناوین شغلی و سلسله‌مراتب فهرست شده را می‌توانید در CRM خود وارد کنید تا واقعاً مثل بخشی از کسب‌وکار شما عمل کند.

 

نرم افزار CRM دیدار؛ بهترین انتخاب برای شرکت‌های تولیدی

همان‌طور که گفتیم، شرکت‌های تولیدی حجم کاری بالایی دارند و نسبت به دیگر کسب‌وکارها مکالمات و تعاملات بیشتری با مشتریان خود دارند.

CRM دیدار به شرکت‌های تولیدی کمک می‌کند تمام مکالمات و تعاملات خود را در یک مکان واحد متمرکز کنند. این‌طوری مدیریت حساب‌ها، سرنخ‌ها، فرصت‌ها و ارتباطات آسان‌تر می‌شود و دیگر هیچ معامله یا فرصت از دست رفته‌ای نخواهید داشت. 

تجربۀ شرکت‌هایی که از نرم افزار CRM دیدار استفاده کرده‌اند نشان داده که عملیات تولید، مدیریت موجودی، پردازش سفارش، انبارداری و زنجیره‌های توزیع با استفاده از این نرم‌افزار تا حدود زیادی بهتر شده. در ضمن، برنامه‌ریزی بهتر و مدیریت زنجیرۀ تأمین، به چندبرابر شدن میزان فروش در این شرکت‌ها منجر شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها