کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تولید یک گوشی جدید چینی در ایران


کد خبر : ۹۹۰۲شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰:۴۲۶۹۶۲ بازدید

خطوط تولید کمپانی چینی سازنده گوشی‌های هوشمند کوبُت توسط یک شرکت ایرانی خریداری شد و به زودی این برند در ایران تولید می‌شود.
تولید یک گوشی جدید چینی در ایرانتولید یک گوشی جدید چینی در ایران

توسعه استانداردهای ارتباطی نوین نظیر 3G و LTE در شبکه مخابرات سیار ایران به نوعی منجر به تغییر ذائقه مشترکان تلفن همراه در کشور شده است به گونه‌ای که بسیاری از مردم در نظر دارند گوشی‌های خود را برای دستیابی به خدمات این نسل‌ها تغییر یا به نوعی ارتقا دهند. بازار گوشی‌های تلفن همراه در ایران غالبا در اختیار برندهای خارجی است اما در این میان کسانی هم به چشم می‌خورند که با هدف حمایت از تولید داخلی یا توسعه اشتغالزایی سعی کرده‌اند، برندهایی را توسعه دهند.

حمیدرضا صبوح اصغر هم با علم بر رشد بازار این حوزه و با هدف توسعه اشتغالزایی درصدد است تا خط تولید برند تجاری "کوبُت" (Cubot) را به ایران بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه کوبت برند چینی است، تصریح کرد: تمام خطوط تولید و دستگاه‌های مربوط شرکت Shenzhen Cubot technology توسط شرکت اکسین مهر ارتباط خریداری شده تا گوشی‌هایی ایرانی دارای قدرت رقابت در بازار جهانی عرضه شوند. خط تولید این برند برای شروع دارای 200 نیرو در بخش‌های نرم‌افزار، طراحی بورد، طراحی ظاهری، رابط  کاربری و سخت‌افزار است.

او همچنین درباره بازارهای این شرکت چینی ابراز کرد: این شرکت در ارتباط نزدیک با فروشگاه‌های محلی بزرگ در کشورهای خارجی است و تخصص لازم در زمینه مدیریت انبار‌داری خارجی را دارد ضمن اینکه نفوذ این برند به تازگی در اروپا، آمریکای شمالی، روسیه و کشورهای خاورمیانه افزایش یافته است.در گام اول و پیش از راه‌اندازی خط تولید ایرانی، قرار است گوشی‌های این برند طی چند روز آینده در 10 مدل وارد بازار ایران شود و در فاز اول 35 هزار دستگاه در فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور قابل عرضه به علاقه‌مندان موبایل هوشمند است. گوشی‌های وارداتی این برند که قرار است جذابیت قیمتی داشته باشد، دارای قدرت پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطات است.

طبق گفته وی یک مدل از این گوشی‌ها دو سیم‌کارته، 124 گرمی با ضخامت 6.9 میلیمتر، نمایشگر 5 اینچی، پردازنده 8 هسته‌ای، دوربین‌های 13 و 8 مگاپیکسلی،رَم 2 گیگابایتی، رام 16 گیگی، سیستم عامل اندروید کیت‌کت و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی است. مدل‌های مختلف آن نیز قرار است کمتر از 200 هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان باشد.
این محصول که قرار است برچسب ایرانی بر آن زده شود، دارای 12 ماه گارانتی تعمیر و یک ماه گارانتی تعویض است.

صبوح اصغر با بیان اینکه امیدواریم در سه فاز شاهد تولید این گوشی باشیم، اذعان کرد: این سه فاز عبارتند از مونتاژ و بسته‌بندی، تولید قطعات جانبی و بسته‌بندی آنها و در نهایت تولید کامل این محصول. تولید گوشی تلفن همراه کاملا ایرانی مستلزم حمایت مسئولان و سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی و صرف  3 تا 5 سال زمان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها