کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتحادیه اروپا: پاسخ به احیای برجام یا «آری» است یا «نه»


کد خبر : ۹۸۹۰۸چهارشنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶:۲۹۵۱۱۳ بازدید

پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا دیروز سه‌شنبه پس از پایان آخرین دور گفت‌وگوهای احیای برجام، از تهران و واشنگتن خواست یک تصمیم ...
اتحادیه اروپا: پاسخ به احیای برجام یا «آری» است یا «نه»اتحادیه اروپا: پاسخ به احیای برجام یا «آری» است یا «نه»

پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا دیروز سه‌شنبه پس از پایان آخرین دور گفت‌وگوهای احیای برجام، از تهران و واشنگتن خواست یک تصمیم سیاسی فوری درباره پیش‌نویس توافق بگیرند. 

استانو با اشاره به «نهایی شدن» پیش‌نویس توافق میان ایران و گروه ۴+۱ گفت: «هرچه می‌توانسته مورد مذاکره قرار گیرد، در نسخه نهایی متن گنجانده شده و حالا کشورهای عضو باید تصمیم‌های سیاسی بگیرند.» وی با تاکید بر تمام شدن فرصت تدوین پیش‌نویس توافق جدید افزود: «این تصمیم یا آری است یا نه.»

شامگاه دوشنبه نمایندگان ایران و ۴+۱ به شکلی ناگهانی از پایان مذاکرات وین خبر دادند و هیأت تحت سرپرستی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران به تهران بازگشتند. 

سخنگوی کمیسیون اروپا در نشست خبری روز سه‌شنبه این نهاد با اشاره به ایفای نقش جدی جوزپ بورل در گفت‌وگوهای اخیر افزود: «آقای بورل در نقش هماهنگ کننده مذاکرات منتظر تصمیم سیاسی قاطع است. او هیچ ضرب‌الاجلی را تعیین نکرده اما انتظار دارد که تمام طرف‌ها این تصمیم را به سرعت اتخاذ کنند. در صورت توافق همه جانبه، آقای بورل وزرای خارجه تمام کشورها را به یک نشست مشترک دعوت خواهد کرد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها