کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر


کد خبر : ۹۸۸۵شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵:۳۹۲۱۴۵ بازدید

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افت بیش از 2 درصدی روبرو شد و به پایین ترین سطح در 3 هفته گذشته رسیده است.

 انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود اوضاع بازار اشتغال در ماه ژانویه، گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر کرده و تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است.بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته بیش از 257 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است و نرخ بیکاری نیز در این مدت به 5.7 درصد رسیده است.

کارشناسان اقتصادی پیش از این ایجاد 234 هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا را پیش بینی کرده بودند. جورجت بوئل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ای بی ان آمرو تاکید کرد که گزارش اشتغال آمریکا نشانگر اوضاع مثبت اقتصادی این کشور بوده و موجب افزایش شاخص سهام و افت شدید قیمت طلا شده است.

وی پیش بینی کرد که قیمت طلا تا 6 ماه آینده نیز با روندی نزولی روبرو خواهد شد. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز گذشته با 2.4 درصد کاهش به کمتر از 1234 دلار رسیده است که این بیشترین افت قیمت طلا از 15 دسامبر به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا، موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کرد :اگر تغییر خاصی رخ ندهد احتمال اینکه فدرال رزرو آمریکا زودتر از انتظارات اولیه نرخ بهره را افزایش دهد، وجود دارد و این مساله می تواند قیمت طلا را بیش از پیش کاهش دهد.

 پس از انتشار گزارش روز گذشته وزارت کار آمریکا، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز با افزایش 1.2 درصدی روبرو شده است. 

اوله هانسون تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز تاکید کرد که مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در شرایط کنونی انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. 

وی افزود: از سوی دیگر اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان و نگرانی های مربوط به اوضاع یونان می تواند تا حدی قیمت طلا را تقویت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها