کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه نزول قیمت دلار در آستانه نشست وین


کد خبر : ۹۸۷۶۵پنجشنبه، ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸:۲۹۸۷۲۱ بازدید

نرخ فروش دلار آمریکا در بازار آزاد تهران در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت. این در حالی است که ...
ادامه نزول قیمت دلار در آستانه نشست وینادامه نزول قیمت دلار در آستانه نشست وین

نرخ فروش دلار آمریکا امروز پنجشنبه در بازار آزاد تهران در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت. این در حالی است که با توقف این مذاکرات از ماه مارس گذشته متوسط ماهانه بهای آزاد دلار روند صعودی به خود گرفته و رکوردهای تاریخی ثبت کرده بود. 

قیمت فروش دلار آمریکا در جریان معاملات روز پنجشنبه بازار آزاد تهران در ادامه روند نزولی پنج روز کاری گذشته تا ۳۱ هزار و ۴۳۰ تومان پایین آمد. این نرخ در جریان معاملات روز شنبه گذشته تا مرز ۳۲ هزار تومان بالا رفته بود. 

این در شرایطی بود که بانک مرکزی نیز روز پنجشنبه نرخ رسمی فروش دلار آمریکا را همچون روز چهارشنبه در نرخ ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان ثابت نگاه داشته بود. نرخی که در مقایسه با بهای معاملات روز ابتدایی هفته جاری ۹۴ تومان بالاتر بود.

مذاکرات هسته‌ای در حالی امروز پنجشنبه با میانجیگیری اتحادیه اروپا و حضور غیرمستقیم تیم ایالات متحده در وین از سرگرفته می‌شود که این مذاکرات از مارس گذشته متوقف شده بود و در این فاصله تنها یک نشست بی‌نتیجه به میزبانی قطر در دوحه برگزار شد. 

قیمت دلار

بررسی متوسط قیمت ماهانه بهای دلار در بازار آزاد تهران نشان می‌دهد که این نرخ از اسفند ماه گذشته و با آغاز دوره توقف مذاکرات هسته‌ای با هدف احیای برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا روندی صعودی به خود گرفته است. به طوری که میانگین ماهانه قیمت آزاد دلار از ۲۶ هزار و ۱۵۵ تومان به ۳۱ هزار و ۷۵۹ تومان در تیر ماه گذشته رسیده که نرخی بی‌سابقه در اقتصاد ایران به شمار می‌رود. متوسط قیمت بهای دلار در بازار آزاد تهران در دوازده روز ابتدایی مرداد ماه جاری نیز تا ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان صعود کرد.

قیمت دلار در دوره توقف مذاکرات احیای برجام و طی داد و ستدهای بیست و دوم خرداد گذشته نیز با عبور از مرز ۳۳ هزار تومان رکورد جدیدی را ثبت کرد. این نرخ پس از آن ثبت شده که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۱۸ خرداد (۸ ژوئن) در انتقاد از عدم شفافیت برنامه هسته‌ای ایران قطعنامه‌ای را تصویب کرد. 

البته دولت که در یک سال گذشته با شعار گره نزدن مسايل اقتصاد به برجام و خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی روی کار آمده، التهاب قیمت‌ها در بازار آزاد ارز را متاثر از تحرکات «دلالان ارز» می‌داند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها