کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چین فرمان تحریم علیه تایوان را صادر کرد


کد خبر : ۹۸۷۴۷پنجشنبه، ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳:۳۷۴۱۸۰ بازدید

سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خشم مقامات چینی را برانگیخت و در نخستین اقدام، چین فرمان تحریم‌های اقتصادی علیه تایوان ...
چین فرمان تحریم علیه تایوان را صادر کردچین فرمان تحریم علیه تایوان را صادر کرد

سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خشم مقامات چینی را برانگیخت و در نخستین اقدام، چین فرمان تحریم‌های اقتصادی علیه تایوان را صادر کرد. پکن با این اقدام بر جدایی‌ناپذیری تایوان از قلمرو خود تاکید کرد.

علیرغم تهدید‌های چین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کرد و با این اقدام خشم دولت چین را برانگیخت. همزمان با اعلام خبر سفر نانسی پلوسی ۸۲ ساله به تایوان، دولت چین واردات مواد غذایی از یک صد شرکت تایوانی به چین را تحریم کرده بود.

حال، وزارت بازرگانی چین دیروز چهارشنبه سوم اوت (۱۲ مرداد) صادرات شن و ماسه به تایوان را که در امور ساخت و ساز در این کشور کاربرد دارد، ممنوع اعلام کرد.
 

چین شریک مهم تجاری تایوان

وزارت بازرگانی چین افزون بر صادرات شن و ماسه، واردات مواد غذایی شامل مرکبات، برخی محصولات دریایی و ماهی منجمد از تایوان را ممنوع اعلام کرد.

گرچه تاثیر این تحریم‌ها بر اقتصاد تایوان ناچیز است، اما به نظر می‌رسد این نخستین‌ گام‌های چین در اعتراض به سفر نانسی پلوسی به تایوان باشد.

چین یک شریک تجاری مهم برای اقتصاد تایوان محسوب می‌شود. به گزارش منابع دولتی در تایوان، شرکت‌های این کشور در بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱ بیش از ۱۹۳ میلیارد دلار در چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ۴۲ درصد از صادرات کل تایوان به چین صورت می‌گیرد.

تایوان برای کاهش وابستگی اقتصادی خود به چین در حال تقویت مناسبات اقتصادی با کشورهای جنوب شرقی آسیا و هند است. این سیاست به کاهش ۱۴ درصدی فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های تایوانی در چین منجر شده است.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود محسوب می‌کند. معاون وزیر امور خارجه چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی گفت: «تایوان متعلق به چین است و در نهایت به آغوش میهن خود باز خواهد گشت.»

برخی از ناظران احتمال می‌دهند پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین که در پائیز سال جاری برگزار خواهند شد، سیاست‌های اقتصادی و دیپلماتیک  این کشور در قبال تایوان نیز با تغییرات چشمگیری روبرو شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها