کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هياهوی بسيار برای هيچ


کد خبر : ۹۸۲۳چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱:۴۴۴۶۶۱ بازدید

بالاخره بعد از مدت‌ها سروصدا به‌خاطر حضور پوشاك ترك در نمايشگاه بين‌المللي موعد برگزاري نمايشگاه فرا رسيد و پوشاك ايراني و ترك ...
هياهوی بسيار برای هيچ هياهوی بسيار برای هيچ

بالاخره بعد از مدت‌ها سروصدا به‌خاطر حضور پوشاك ترك در نمايشگاه بين‌المللي موعد برگزاري نمايشگاه فرا رسيد و پوشاك ايراني و ترك همزمان با هم در يك مكان كالاهاي خود را در معرض نمايش گذاشتند. در بدو حضور در نمايشگاه بين‌المللي بدون دانستن سالن برگزاري نمايشگاه خود را به مسير حركت جمعيت بسپاريد به‌راحتي سيل جمعيت شما را به سالن نمايشگاه پوشاك مي‌رساند. نمايشگاه پوشاك ايران و ترك در يك راستا و به فاصله چند متر از يكديگر برگزار مي‌شود.

درحالي نمايشگاه پوشاك ايراني در سالن نسبتا مجهز خليج فارس برگزار مي‌شود كه نمايشگاه پوشاك ترك در چند قدمي همانجا و در يك مكان كوچك‌تر اقدام به عرضه كالاهاي توليدي خود مي‌كنند با اين تفاوت كه سالن خليج فارس خالي از جمعيت است و ترك‌ها متعجب از سيل جمعيتي به استقبالشان آمده‌اند. محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت معدن و تجارت نيز با حضور در نمايشگاه بين‌المللي و در بازديد از دومين نمايشگاه تخصصي پوشاك اظهاركرد: طي چند سال گذشته به صنعت نساجي و پوشاك كشور كم لطفي شده به‌طوري كه رشد لازم را در اين بخش مشاهده نكرديم. وي افزود: در بازديد از اين نمايشگاه آنچه ملاحظه شد موجب افتخار است و پيشرفت خوبي را داريم اما حمايت كافي انجام نشده و مهم‌ترين موضوع حمايت آحاد جامعه و مصرف‌كنندگان داخلي از صنايع نساجي و پوشاك كشور است.

وزير صنعت، معدن و تجارت اظهاركرد: امسال 120 تا 130ميليون دلار دستگاه‌هاي دوزندگي وارد كشور شده كه اين امر بنا به درخواست كارخانه‌هاي ذي‌ربط بوده و واردات منسوجات به شكل رسمي صورت نمي‌گيرد. وي ادامه داد: از مردم مي‌خواهيم به توليدات داخلي اعتماد كنند زيرا اين امر مي‌تواند مشوق توليد و ارتقاي كيفيت محصولات باشد. تركيه سالانه 18ميليارد دلار صادرات پوشاك دارد و اين نشان از بازاريابي و حضور اين كشور در بازارهاي دنيا دارد. وي ابراز اميدواري كرد: تعامل بين صنعتگران ايراني و ترك زمينه حضور در بازارهاي صادراتي شود و دولت نيز تا آنجا كه ممكن باشد، پشتيباني لازم را از توليد‌كنندگان كشور به‌عمل آورد.

هرچند در اين دو نمايشگاه نشاني از هيچكدام از برندهاي معروف ايراني و ترك به چشم نمي‌خورد اما مردم با تصور خريد پوشاك شب عيد با هزاران شوق مي‌آمدند و دست خالي باز مي‌گشتند. غرفه‌داران ايراني به «تعادل» مي‌گويند: امسال در اين نمايشگاه مدل‌هاي سال 94 خود را عرضه كرده‌اند تا بوتيك‌داران و فروشندگان براي سال آينده سفارش دهند. اين نمايشگاه فرصتي است براي تبادل اطلاعات توليدكنندگان و نه خريد شب عيد مردم.

در واقع هدف از برگزاري اين نمايشگاه صرفا آشنايي توليد‌كنندگان ايراني و ترك است تا از اين طريق فرصتي براي تعامل بيشتر براي دو طرف فراهم شود. اما متاسفانه عدم اطلاع‌رساني درباره ماهيت برگزاري اين نوع نمايشگاه‌ها باعث شد تا بسياري از مردم به گمان خريد بيايند و با جمله «تك‌فروشي نداريم» نااميد و با دستاني خالي بازگردند. كياني، مسوول برگزاري نمايشگاه پوشاك ترك به «تعادل» مي‌گويد: حضور پوشاك ترك فرصت مغتنمي است تا توليدكنندگان داخل كشور بتوانند با كشورهاي ديگر تعامل داشته باشند. وي ادامه داد: تعرفه‌يي كه براي پوشاك ترك در نظر گرفته شده 120درصد است درحالي كه در بسياري از كشورهاي دنيا تسهيلات بسيار زيادي براي حضور برندهاي خارجي در نظر مي‌گيرند تا در كشور ميزبان برندها حاضر شوند. در واقع كشور ميزبان مي‌داند كه با دادن اين تسهيلات به كشورهاي ديگر براي حضور در كشور خودش اقتصاد كشورش را رقابتي‌تر مي‌كند. رشد بازار در رقابت و سنجيده شدن با ديگر بازار‌هاست كه اتفاق مي‌افتد درحالي كه همه مي‌دانيم وقتي كالايي در دنيا طالب داشته باشد هرچه تعرفه آن را افزايش دهيم باز هم نمي‌توانيم جلوي ورود اجناس مرغوب به داخل كشور را بگيريم. كالاهايي كه امكان ورود قانوني به داخل كشور را نداشته باشند از طريق قاچاق وارد خواهند شد. وي افزود: در جلساتي كه با وزارت ارشاد داشتيم، مقرر شد جهت تعامل بيشتر با كشور تركيه در صنعت پوشاك اقدام به برگزاري سمينار و كارگاه شود همچنين طرف ترك تسهيلاتي جهت پذيرش دانشجو در اين صنعت در كشور تركيه فراهم خواهد كرد. كياني درمجموع تعداد بازديدكنندگان از نمايشگاه ترك را در روز اول 11هزار نفر و در روز دوم 13هزار نفر اعلام مي‌كند.

همچنين شايان ذكر است وزير صنعت، معدن و تجارت از نمايشگاه پوشاك لباس ترك نيز بازديد كرد و از نزديك با توليدات آنها آشنا شد. دومين نمايشگاه تخصصي پوشاك ايران كه از 12بهمن آغاز به‌كار كرده امروز15بهمن ماه به‌كار خود پايان خواهد داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها