کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شهرهای امن جهان در گزارش اکونومیست


کد خبر : ۹۸۲۰چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵:۲۸۵۲۱۷ بازدید

مجله «اکونومیست» گزارشی از 50 شهر امن جهان منتشر کرده که توکیوی ژاپن در این فهرست صدرنشین است.
شهرهای امن جهان در گزارش اکونومیستشهرهای امن جهان در گزارش اکونومیست

سهولت جابه‌جایی به‌واسطه رونق وسایل حمل‌‌و‌نقل جدید، ارتقای میانگین سطح رفاه عمومی مردم و استانداردهای زندگی در جهان، گسترش شبکه‌های اجتماعی که منجر به معرفی و آشنایی مردم با شهرها و کشورهای دیگر می‌شود و همچنین فشارها، تنش‌ها و خستگی‌هایی که زندگی پرشتاب امروز به ساکنان شهرها تحمیل می‌کند، تقاضای سفر در این سال‌ها را افزایش داده و به همین نسبت در پاسخ به شکل‌گیری چنین تقاضایی، خدمات و امکانات گسترده‌ای جهت عرضه به گردشگران فراهم آمده است.

اما اینکه گردشگران بر چه اساسی مقصد خود را انتخاب می‌کنند، تحت‌تاثیر عوامل گوناگونی است؛ بخشی از این عوامل مربوط می‌شود به جاذبه‌های ذاتی آن مکا‌ن‌ها و بخش دیگر که شاید شرط کافی برای انتخاب آن مکان‌ها به‌عنوان مقصد گردشگری  باشد، به امکانات و خدماتی که در آن مقاصد برای پذیرایی از گردشگران در نظر گرفته می‌شود برمی‌گردد که در اصطلاح برندسازی خوانده می‌شود؛ از این رو اکونومیست در گزارشی به بررسی یکی از مهم‌ترین این عوامل یعنی امنیت، که در تصمیم‌گیری گردشگران برای انتخاب مقصد سفرشان تاثیر می‌گذارد پرداخته است؛ نکته‌ای که با توجه به نابه‌سامانی‌های سیاسی حاکم بر دنیای امروز ،‌ اهمیتش بیشتر هم شده و تا حد زیادی گردشگران را با محدودیت در انتخاب مقاصد سفرشان مواجه کرده است.

اما امنیت تنها به در امان بودن جان و مال مسافران محدود نمی‌شود، فاکتورهای متعددی باید در نظر گرفته شوند تا بتوان یک منطقه یا شهر را امن دانست. اکونومیست در انتخاب این 50 شهر به عنوان امن‌ترین مکان‌ها برای ساکنان و گردشگران، تنها به مساله جرم و جنایت نپرداخته و در کنار این نکته،  این عوامل را هم به عنوان معیار سنجش درجه امنیت در نظر گرفته است:

امنیت دیجیتالی: کیفیت امنیت سایبری مسافران و مشخص کردن تعداد هویت‌های جعلی.

امنیت سلامت: میانگین امید به زندگی شهروندان و نسبت تعداد تخت‌های بیمارستان به جمعیت شهر.

فراساختارها: کیفیت جاده‌ها و کم بودن تعداد افرادی که بر اثر بلایای طبیعی می‌میرند.

امنیت فردی: آمار جنایت‌ها، میزان مداخلات پلیس و تعداد جرم‌های خشونت‌آمیز.

در این آمارگیری، نیویورک و لس‌آنجلس از جمله شهرهایی هستند که بالاترین نمره را در بخش مربوط به امنیت دیجیتالی گرفته‌اند. شهر زوریخ سوئیس هم در حوزه‌های امنیت سلامت و فراساختاری موفق بوده است. در ادامه این گزارش  به برشماری 10 شهر نخست این فهرست و دلایل انتخاب شدن آنها می‌پردازیم:

1. توکیو
 پایتخت ژاپن با 13 میلیون و 300 هزار شهروند، پرجمعیت‌ترین و در عین حال امن‌ترین شهر جهان لقب گرفته است. این شهر در بخش امنیت سایبری مقام نخست را دارد و در حوزه‌های امنیت فردی و فراساختاری جزو پنج شهر نخست محسوب می‌شود. 

2. سنگاپور
 در فهرست امنیت شخصی رتبه اول را کسب کرده و این به معنای پایین بودن تعداد دزدی‌های خیابانی و خانگی طی یک دهه گذشته است. 

3. اوزاکا
رتبه سوم این جدول هم از آن شهری آسیایی است. اوزاکای ژاپن با دو میلیون و 600 هزار شهروند مقام دوم را در امنیت شخصی و رده دوم را در بخش امنیت سلامت داراست. 

4. استکهلم
پایتخت سوئد با 909 هزار نفر جمعیت،‌ از نظر امنیت دیجیتالی در رتبه هفتم نشسته و مقام دهم جهان را در حوزه امنیت سلامت کسب کرده است. استکهلم تنها شهر غیرآسیایی است که در میان پنج شهر امن از لحاظ فردی قرار گرفته است.

5. آمستردام
آمستردام هلند با 820 هزار نفر جمعیت یکی از امن‌ترین شهرها در حوزه فراساختاری است. آمستردام یکی از 10 شهر نخست فهرست شهرهایی است که امنیت فردی در آنها درصد بالایی دارد.

6. سیدنی
این شهر استرالیایی در هر دو زمینه امنیت فراساختاری و فردی، یکی از 10 رتبه نخست را اشغال کرده، اما در حوزه‌های امنیت دیجیتالی و سلامت تا رتبه‌های 14 و 17 نزول پیدا کرده است. 

7. زوریخ
زوریخ صاحب یکی از گرانقیمت‌ترین شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی است و براساس گزارش «اکونومیست»، علاوه بر پوشش سلامت جهانی و طراحی عالی سیستم حمل‌ونقل‌اش در بخش‌های امنیت فراساختاری و سلامت رتبه بالایی دارد. 

8.‌ تورنتو
پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، به عنوان بهترین مکان از لحاظ امنیت، محیط‌های کاری، دموکراسی، امنیت غذایی، هزینه معاش و نشاط در زندگی معرفی شده است. در بخش‌های امنیت ساختاری و فردی، تورنتو جزو 10 شهر برتر دنیا است. 

9. ملبورن
ملبورن چهار میلیونی، دومین شهر امن در حوزه فراساختاری است و هشتمین رتبه جهان را از لحاظ امنیت فردی دارد.

 10. نیویورک
 نیویورک تنها شهری است که در همه زمینه‌ها به فهرست 10 شهر امن جهان راه یافته است. در مورد امنیت سلامت، رتبه دوم و در جدول امنیت دیجیتالی، مقام سوم را کسب کرده است. براساس این گزارش رتبه‌های یازدهم تا بیستم این فهرست به ترتیب به شهرهای هنگ‌کنگ، سانفرانسیسکو، تایپه، مونترال، بارسلون، شیکاگو، لس‌آنجلس،  لندن، واشنگتن و فرانکفورت اختصاص یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها