کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نخستین BMW M3 تورینگ تاریخ معرفی شد


کد خبر : ۹۷۵۸۷یکشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸:۳۴۵۴۲۸ بازدید

کمپانی BMW سرانجام پس از سال‌ها انتظار نخستین M3 تورینگ تاریخ خود را به‌طور رسمی معرفی کرد. این جدی‌ترین خط و نشان باواریایی‌ها در ...
نخستین BMW M3 تورینگ تاریخ معرفی شدنخستین BMW M3 تورینگ تاریخ معرفی شد

کمپانی BMW سرانجام پس از سال‌ها انتظار نخستین M3 تورینگ تاریخ خود را به‌طور رسمی معرفی کرد. این جدی‌ترین خط و نشان باواریایی‌ها در طول تاریخ برای رقبای هموطن خود از جمله آئودی RS4 و مرسدس بنز C63 استیتاست. این در حالی است که چندی پیش این استیشن جذاب توانست رکورد نوربرگ‌رینگ یا همان جهنم سبز را با ثبت زمان ۷:۳۵٫۰۶۰ از آن خود کند.

ب‌ام‌و M3 تورینگ مجهز به پیشرانه ۳ لیتر ۶ سیلندر تویین توربو مجهز است که توان تولید حداکثر قدرت ۵۰۳ اسب‌بخار و حداکثر ۶۵۰ نیوتن متر را دارد. توان خروجی پیشرانه به وسیله جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ که مجهز به سیستم M xDrive می‌باشند، انتقال می‌یابد. با این مشخصات، M3 تورینگ ظرف مدت 3.6 ثانیه از حالت سکون به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت 270 کیلومتر بر ساعت را به صورت محدود شده الکتریکی به ثبت می‌رساند.
 

z4jerlvc0s2x370kmi0m.jpg


M3 تورینگ علاوه‌بر مشخصات فنی قابل توجهی که دارد، مجهز به سیستم تعلیق اسپرت و دیفرانسیل فعال M نیز می‌باشد. رینگ‌های آلیاژی فورج کاری شده 19 و 20 اینچی به همراه لاستیک‌های پرفورمنس برای این استیشن باواریایی درنظر گرفته شده است. همچنین سیستم ترمز قدرتمندی پنهان شده است که می‌تواند به‌صورت سفارشی به دیسک‌های کربن سرامیکی مجهز شود.

طبق اعلام ب‌ام‌و با کاربردی‌ترین M3 تاریخ این کمپانی طرف هستیم، چرا که فضای بار این خودرو به لطف فرم بدنه استیشن یا به اصطلاح تورینگ، به1510 لیتر ارتقا یافته است. از نظر طراحی ظاهری تفاوت خاصی با نسخه M3 سدان مشاهده نمی‌شود و از همان جلوپنجره بزرگ مشهور برخوردار است. همچنین آینه‌های جانبی آیرودینامیک با پوشش فیبرکربن و دیفیوزر اسپرت M نصب شده روی سپر عقب، از دیگر ویزگی‌های ظاهری این خودرو شمرده می‌شوند.
 

pe8nv28q3vmcf8h6ebgo.jpg


در طراحی فضای داخل کابین ب ام و M3 تورینگ برخلاف همتای سدان خود، از صفحه‌نمایش خمیده جدید ب‌ام‌و استفاده شده است که پیش از آن در نسخه فیس‌لیفت شده BMW سری ۳ مشاهده شده است. این نمایشگر از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی تشکیل شده است. علاوه بر این، روکش چرمی Merino برای صندلی‌های اسپرت و فرمان مخصوص اسپرت M هم در این استیشن جذاب به کار رفته است.
 

p3myoanilu0z5appk9q.jpg


گفتنی است فرآیند تولید ب‌ام‌و M3 تورینگ از ماه نوامبر آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ماه سپتامبر این استیشن جذاب را ثبت سفارش کنند. البته عرضه این محصول تنها به بازار اروپا و استرالیا محدود خواهد بود و به بازار ایالات متحده راه پیدا نخواهد کرد./ پرشیاخودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها