کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استفاده از طرح‌های سالم‌سازی دریا رایگان است


کد خبر : ۹۷۴۶۹پنجشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴:۲۹۲۷۵۴ بازدید

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران گفت: با دستور رئیس‌جمهور استفاده از دریا رایگان است و هرگونه اخذ وجه برای ورودی پارکینگ‌ها ممنوع ...
استفاده از طرح‌های سالم‌سازی دریا رایگان استاستفاده از طرح‌های سالم‌سازی دریا رایگان است

 مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران  گفت: با دستور رئیس‌جمهور استفاده از دریا رایگان است و هرگونه اخذ وجه برای ورودی پارکینگ‌ها ممنوع است.

علی رجبی‌وند چالی اعتبار مورد نیاز ناجیان غریق را امسال ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۷۰ نجات‌یافته در سواحل با خدمات جت اسکی‌داران و قایق‌داران نجات یافته‌اند.

او رعایت شئونات اسلامی در سواحل را از دیگر اقدامات اساسی عنوان کرد و گفت: قرارگاه امداد و نجات با ورود نیروی انتظامی و استقرار ۱۵ پست ثابت هلال احمر و ۲۴ آمبولانس اورژانس در سواحل مستقر است.

وی همچنین از راه‌اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در سواحل خبر داد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: هنوز متولی اصلی دریا مشخص نیست و با وجود اینکه از سال ۹۳ متولی دریا وزارت کشور است، اما همچنان تولی‌گری در زمینه دریا معلوم نیست.

رجبی با اشاره به اینکه طرح سازمان عمران و سواحل به مجلس ارائه شد تا بر این اساس متولی واحدی برای دریا و طرح‌های سالم‌سازی فراهم شود تا در حوزه شهری واگذاری به شهرداری‌ها و در حوزه روستایی نیز واگذاری به روستا‌ها صورت بگیرد.

وی به آزادسازی دریا با دستور رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: تنها در برخی نقاط خاص ساحل دریا آزادسازی نشده است، اما در همه نقاط دیگر حریم دریا آزادسازی شد.
رجبی بر لزوم ایجاد امکانات در همه سواحل و در اختیار قرار دادن پس‌کرانه‌ها برای سرمایه‌گذاران حوزه ساحل تأکید کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی استاندار مازندران تا تشکیل سازمان عمران سازمان همیاری و شهرداری از زیرمجموعه معاونت عمرانی متولی دریا و ساحل است. مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: افرادی که صاحب طرح تأیید شده هستند با بازه زمانی ۱۰ ساله مورد درخواست بیشتر سرمایه‌گذاران می‌توانند از سال ۱۴۰۲ طرح‌ها را اجرایی کنند.

او گفت: نگاه ما در استان این است که طرح‌های دائمی دریا راه‌اندازی شود چرا که در مازندران در همه فصل‌ها پذیرای میهمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همه سرمایه‌گذاران تا زمان تشکیل سازمان عمران از پنجره واحد سازمان همیاری و شهرداری‌ها مجوز‌های لازم را اخذ می‌کنند و به دستور استاندار و با تصویب در شورای تأمین ضمانت اجرایی‌های لازم اخذ شده است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: پروژه سلمانشهر از طرح‌های تصویبی طرح سالم‌سازی نیست و ملک شخصی افراد است و ما در حریم ۶۰ متر آزادسازی داریم و برای نمونه طرح فرح آباد ساری که سپاه کربلا آن را اجرا کرده است و طرح سیترا در نوشهر را پیشنهاد می‌کنیم.

وی به وجود ۴۷۳ کیلومتر ساحل در مازندران اشاره کرد و گفت: ۲۴ شهر در ۱۵ شهرستان از موهبت سواحل دریا برخوردارند و با طراحی نقشه در شهر‌های ساری، چالوس، نوشهر و بابلسر در حریم ۶۰ متر پیاده‌رو ساحلی برای جلوگیری از پیشروی دریا ساخته شد.

رجبی لزوم اجرای نقشه و طراحی ساخت و ساز اطراف ساحل را ضروری دانست و از تدوین دستورالعمل ویژه اراضی، پس از ۶۰ متر حریم دریا خبر داد تا سرمایه‌گذاران بتوانند در فضای تعریف شده امکانات را ایجاد کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها