کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فعلا هیچ بازاری برای سرمایه‌گذاری امن نیست


کد خبر : ۹۷۴۴شنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷:۵۵۵۴۱۳ بازدید

گزارش ها نشان می دهد تمامی بازارهای مالی طی ده روز گذشته یا زیان ده بوده اند اینکه میزان سوددهی آنها به یک درصد هم نرسیده است.

در حالي که شاخص کل بورس هفته قبل به زحمت تا کانال 65 هزار واحدي بالا آمده، همچنان نگراني اصلي در ميان سهامداران به وضعيت آينده بازار مربوط مي شد. گزارش هاي کلان اقتصادي نشان مي دهد که با توجه به کاهش قيمت نفت و کسري بودجه احتمالي 31 هزار ميلياردي دولت طي سال 94، صنايع کشور از دريافت يارانه هاي دولتي که عدد آن در لايحه بودجه 10 هزار ميليارد تومان برآورد، شده محروم مي مانند. برهمين اساس سهامداران بازار سرمايه نيز نگران بازدهي اين بازار در سال 94 شده اند. با اين وجود بررسي ها نشان مي دهد بازار سرمايه طي ده روز گذشته 36 صدم درصد بازدهي داشته است.

اما وضعيت در بازار ارز به شکلي ديگر است. با توجه به اخبار اميدوارکننده اي که از روند مذاکرات منتشر مي شود، روند صعودي بهاي دلار متوقف شده است. طبق این برآورد ارزش دلار در طول این هفته حدود 0.14 درصد کاهش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان ضرر کرده باشند. با این حساب اگر 10 میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته 14 هزار تومان زیان به سرمایه‌گذار تحمیل شده است. ميزان بازدهي بازار سکه نيز هفته گذشته منفي 35 صدم درصد بود.

اين اطلاعات نشان مي دهد در ميان بازارهاي منفي همچنان وضعيت بورس حداقل طي ده روز گذشته اميدوارکننده تر بوده است. بازدهي منفي بازارها موجب شده تا سرمايه گذاران خرد براي انتخاب محل سرمايه گذاري با ترديد مواجه شوند.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها