کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برداشت از 260 کارت بانکی با دستگاه «اسکیمر»


کد خبر : ۹۷۲۳۴شنبه، ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴:۲۴۹۴۲ بازدید

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر بیش از 260 کارت‌بانکی شهروندان را کپی کرده بود، خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با دستگاه اسکیمر بیش از 260 کارت‌بانکی شهروندان را کپی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهارکرد: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی‌شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از تمامی شکات پرونده و اشتراک‌گیری ریز تراکنش‌های حساب‌های بانکی آنان مشخص شد که تمامی این افراد پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو خود در یکی از محلات شیراز اقدام نموده بودند که متهم با استفاده از دستگاه اسکیمر، اقدام به کپی‌کردن کارت‌های بانکی آنها و در نهایت سرقت از حساب شهروندان نموده بود که با اقدامات فنی فرد موردنظر شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد. رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: متهم پس از مشاهده مدارك و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف و بیان کرد که پس از اینکه رانندگان کارت‌های عابربانک خودشان را جهت پرداخت هزینه پارکینگ به او ارائه می‌دادند، وی علاوه بر کسر مبلغ پارکینگ، اقدام به کپی‌کردن کارت‌های بانکی آنها با دستگاه اسکیمر می‌نموده است و توانسته مبلغ 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت نماید. این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دستفروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت‌خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصا انجام دهند. سرهنگ سلیمانی یاد‌آورشد: تغییر دوره‌ای رمز یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی‌شدن اهداف مجرمان سایبری است. رئیس پلیس فتا استان فارس از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای‌مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها