کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تصادف مرگبار سارق خودرو با پیـــرزن عابر


کد خبر : ۹۷۱۹۱پنجشنبه، ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳:۵۵۷۸۸ بازدید

سارق سابقه‌دار که هنگام سرقت خودرو و فرار از محل حادثه پیرزنی را زیر گرفته و کشته بود از سوی پلیس دستگیر شد.

سارق سابقه‌دار که هنگام سرقت خودرو و فرار از محل حادثه پیرزنی را زیر گرفته و کشته بود از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت خودروی پژو 405 خود خبر داد. به‌دنبال اعلام این خبر بلافاصله مأموران کلانتری وارد عمل شده و طرح مهار اجرا شد.در حالی که گشت پلیس در تلاش برای دستگیری سارق پژو بود، مأموران موفق شدند خودروی سرقتی را چند محله آن‌طرف‌تر شناسایی کنند و به راننده دستور ایست دادند. اما راننده خودروی سرقتی بدون توجه به اخطارهای مأموران در حالی به فرار ادامه داد که زن و مرد جوانی نیز داخل خودرو بودند.

تعقیب و گریز ادامه داشت و مأموران چندین بار به راننده دستور ایست دادند اما پژوسواران به فرار خود ادامه دادند. در این میان مأموران دست به اسلحه شده و چندین تیر هوایی شلیک کردند. اما تیرها نیز باعث توقف خودرو نشد این در حالی بود که راننده خودروی مسروقه هنگام فرار ناگهان با پیرزنی که در حال عبور از خیابان بود تصادف کرد. تصادف به قدری شدید بود که خودرو نیز صدمه دید و متوقف شد. راننده و زن جوانی که داخل خودرو بودند بلافاصله پیاده شده و پا به فرار گذاشتند اما مأموران موفق شدند سومین سرنشین خودرو را بازداشت کنند.
مرد جوان در تحقیقات مدعی شد: از سرقتی بودن خودرو خبر نداشتم، پدرام دوستم است امروز با او تماس گرفتم و از او خواستم به دنبالم بیاید وقتی آمد دوستش هم داخل خودرو بود اما وقتی من سوار خودرو شدم ناگهان پلیس به پدرام دستور ایست داد و او هم بی‌توجه فرارکرد که تعقیب و گریز شروع شد.
به‌دنبال اظهارات دوست پدرام و مدارک و شواهد به‌دست آمده در صحنه سرقت، مخفیگاه پدرام شناسایی شد. اما زمانی که مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند، متهم از مخفیگاهش فرار کرده بود.

تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دریافتند که پدرام به اتهام سرقت توسط یکی از کلانتری‌ها بازداشت شده است. بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس جنایی متهم برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد.

پدرام در بازجویی‌ها گفت: تا به حال 8 بار به‌خاطر سرقت و مواد مخدر بازداشت شده‌ام. آخرین‌بار حکم دادگاه 4 سال حبس بود که اواخر فروردین امسال با گذاشتن وثیقه چند روزی مرخصی گرفتم. از آنجایی که وضع مالی خوبی نداشتم و نیاز به پول داشتم تصمیم به سرقت گرفتم. با دوست دخترم اقدام به سرقت خودرو می‌کردیم، در آخرین سرقت خودروی پژو 405 را که روشن در مقابل میوه‌فروشی رها شده بود، دیدیم. صاحب خودرو به داخل میوه‌فروشی رفته بود بلافاصله پشت فرمان خودروی پژو 405 نشستم و آن را سرقت کردم. حین فرار دوستم تماس گرفت و ما را به خانه‌اش دعوت کرد؛ او را در بین راه سوار کردم و در حال رفتن به خانه دوستم بودم که گشت پلیس ما را شناسایی کرد. من نمی‌خواستم پیرزن کشته شود اصلاً برخورد خودرو با او کشنده نبود.

فرار از بیمارستان

متهم گفت: درآن تصادف خودم هم صدمه دیده بودم و برای اینکه پلیس نتواند مرا دستگیر کند به بیمارستان رفتم و با هویت جعلی بستری شدم. 4 روز در بیمارستان بودم اما یک روز بیماری را به بیمارستان آوردند که مأمور مراقب داشت. با دیدن مأمور ترسیدم که نکند من را شناسایی و دستگیر کند به همین خاطر از طبقه دوم بیمارستان فرار کردم. بعد از فرار دوباره سراغ سرقت رفتم که حین سرقت بازداشت شدم.به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پدرام و دوستش در اختیار اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات برای بازداشت زن جوانی که در این سرقت همراه آنها بود ادامه دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها