کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو فراری هم الکتریکی می‌شود


کد خبر : ۹۷۰۵۸دوشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳:۵۳۹۸۸ بازدید

فراری، خودروساز ایتالیایی برنامه خود برای تولید خودروهای الکتریکی را اعلام کرد. در این برنامه،‌ تا سال 2030 تقریبا نیمی از محصولات کارخانه ...
خودرو فراری هم الکتریکی می‌شودخودرو فراری هم الکتریکی می‌شود

فراری، خودروساز ایتالیایی برنامه خود برای تولید خودروهای الکتریکی را اعلام کرد. در این برنامه،‌ تا سال 2030 تقریبا نیمی از محصولات کارخانه کاملا الکتریکی خواهد بود.

بندتو وینیا، مدیر فراری در نشستی خبری گفت که فراری برای رعایت استانداردهای آلودگی محیط زیست چاره‌ای جز ساخت ماشین‌ها الکتریکی ندارد، اما همزمان قوای محرکه الکتریکی فرصتی برای شرکت است تا ماشین‌های بهتری بسازد.

فراری برای اولین بار دو سال پیش در مدل هیبرید SF90 از موتور الکتریکی در محصولاتش استفاده کرد. در حال حاضر حدود بیست درصد از ماشین‌های فراری موتور هیبرید دارند،‌ اما این شرکت هنوز یک ماشین کاملا الکتریکی نساخته است. فراری می‌گوید در برنامه جدیدش، می‌خواهد ۴۰ درصد از تولید کاملا الکتریکی و ۴۰درصد هیبرید باشد و تنها ۲۰ درصد با موتور بنزینی ساخته خواهد شد.

اولین مدل کاملا الکتریکی فراری در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد. فراری می‌گوید برای ساخت ماشین‌های الکتریکی چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. آقای وینیا که از پاییز گذشته به مدیریت فراری منصوب شده، گفت که از تجربه تیم فرمول یک فراری برای ساخت ماشین‌های الکتریکی کمک گرفته می‌شود.

بخش عمده‌ای از شهرت فراری مدیون موتورهای بنزینی قوی و موفقیت در مسابقات فرمول یک است. چالش اصلی این شرکت یافتن راهی است که همزمان با حرکت به طرف قوای محرکه الکتریکی، بتواند اعتبار و هویتی را که با موتورهای بنزینی به دست آمده حفظ کند.

فراری پیش‌بینی کرده که امسال بین دو میلیارد و ۵۰۰ تا دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو سود کند. سود شرکت در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بود. خودروساز ایتالیایی قرار است به زودی اولین مدل شاسی‌بلند خود را هم به بازار عرضه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها