کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آرام و آرام ارز تهران


کد خبر : ۹۶۹۳پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱:۰۶۱۷۵۱ بازدید

دلار روز گذشته روز کاملا آرامی را سپری کرد. دلار که روز سه‌شنبه به قیمت 3461 تومان مبادله می‌شد، روز چهارشنبه هم بدون کوچک‌ترین تغییری ...

دلار روز گذشته روز کاملا آرامی را سپری کرد. دلار که روز سه‌شنبه به قیمت 3461 تومان مبادله می‌شد، روز چهارشنبه هم بدون کوچک‌ترین تغییری به همین مبلغ فروخته شد.

یورو دیگر ارز مهم بازار دیروز با پنج‌تومان افزایش قیمت به مبلغ 3988 تومان به فروش رسید. پوند انگلیس هم با دوتومان افزایش قیمت نسبت به روز سه‌شنبه مواجه شد و با قیمت 5272 تومان مورد معامله قرار گرفت. درهم اما در مسیر نزولی حرکت کرد و نسبت به روز سه‌شنبه سه‌تومان ارزان شد. روز گذشته ایرنا به نقل از یک منبع آگاه، از آغاز اعلام نرخ ارز توسط کانون صرافان به‌صورت آزمایشی خبر داد و گفت: پس از گذراندن مرحله آزمایشی و رفع اشکالات، نرخ ارز به‌صورت رسمی توسط این کانون اعلام می‌شود. وی گفت: از آنجا که باید عددی مشخص توسط کانون صرافان اعلام شود و نباید اشتباهی در آن صورت گیرد، محاسبات باید لحظه‌به‌لحظه انجام شود.

به همین دلیل نمی‌توان روز دقیقی را برای اعلام نرخ‌ها مشخص کرد و این زمان ممکن است دو یا حتی 10 روز دیگر باشد. وی، میانگین موزون خرید بعلاوه میانگین موزون فروش را فرمول تعیین نرخ ارز اعلام کرد و گفت: اگر صد هزار دلار ارز در بازار توسط 10 صراف معامله شده و سهم هر یک نیز متغیر و با نرخ متفاوت باشد باید برای تعیین نرخ ارز، نرخ فروش تمام صرافی‌ها را تجمیع و میانگین آن را روی صفحه کانون صرافان قرار داد.  
 

 

دلار ضربه‌گیر طلا

دیروز بازار سکه و طلا هم آرام بود اما نه به آرامش بازار ارز. اغلب سکه‌ها یکی، دوهزارتومان با افزایش قیمت مواجه شدند. البته این افزایش اندک قیمت در بازار سکه و طلای داخل مدیون اونس طلاست که آن‌هم روز گذشته با رشد قیمت مواجه بود. اونس طلا نسبت به روز سه‌شنبه ١٢دلار ‌گران شد زیرا بازار جهانی طلا منتظر نتیجه نشست دوروزه بانک مرکزی آمریکاست.

به گزارش رویترز، ممکن است، ضعیف‌شدن رشد اقتصادی جهان، بانک مرکزی آمریکا را مجبور کند، زمان اجرای سیاست، افزایش نرخ بهره را به تعویق بیندازد. بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد با بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور، نرخ بهره را که به نزدیک صفر تقلیل داده بود افزایش دهد. نظرسنجی رویترز حاکی از آن است که قیمت طلا در سال٢٠١٥ برای سومین‌سال متوالی کاهش پیدا خواهد کرد، اما این کاهش، راه را برای افزایش قیمت در سال 2016 هموار خواهد کرد. با این‌همه بازار سکه و طلا اثر افزایشی را تحت‌تاثیر اونس جهانی طلا پذیرفت اما به‌دلیل اینکه دلار بدون نوسان دیروز را پشت‌سر گذاشت، قیمت سکه و طلا در داخل چندان با افزایش قیمت مواجه نشد. سکه طرح جدید روز گذشته یک‌هزارو٥٠٠تومان و سکه طرح قدیم یک‌هزارتومان گران‌تر از سه‌شنبه فروخته شدند. نیم و ربع هم هرکدام تنها یک‌هزار‌تومان گران‌تر فروخته شدند. یک‌گرم طلای ١٨عیار هم بدون تغییر قیمت مانند روز سه‌شنبه به فروش رسید. 

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها