کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برخی بادکنک‌ها را با گازهای قابل اشتعال پر می‌کنند


کد خبر : ۹۶۸۹۶جمعه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹:۲۴۱۸۹۰ بازدید

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به خطرات بادکنک هایی که با گاز پر می شوند و همچنین افشانه ها و اسپری ها در جشن ...
برخی بادکنک‌ها را با گازهای قابل اشتعال پر می‌کنندبرخی بادکنک‌ها را با گازهای قابل اشتعال پر می‌کنند

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به خطرات بادکنک هایی که با گاز پر می شوند و همچنین افشانه ها و اسپری ها در جشن های تولد گفت: به همان روش سنتی بادکنک‌ها را پر کنید و در جشن‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنید تا اگر به هر دلیلی این بادکنک منفجر شود مشکلی ایجاد نشود و خطری برای کسی نداشته باشد و جشن و مهمانی به عزا تبدیل شود.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با ایلنا درباره خطرات بادکنک‌هایی که با گاز پر می‌شود، گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که در برخی از جشن‌های شادی و تولد بخاطر بی‌احتیاطی، اتفاقاتی می‌افتد که بعضا ناراحت کننده است.

وی با اشاره به انفجار در یک جشن تولد در شهریار و فوت ۸ نفر ادامه داد: این حادثه‌ها بسیار دردناک است و متاسفانه این حوادث به راحتی اتفاق می‌افتد و نباید تصور کنیم که یک اتفاق عجیب و غریبی باید بیفتد تا چندین نفر جان خود را از دست بدهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همان برف شادی و انواع اسپری‌ها و افشانه‌ها که در تولدها استفاده می‌شود بسیار قابل اشتعال هستند اما مردم بدون در نظر گرفتن این خطرات برف شادی را بالای کیک تولد که شمع روشن دارد، می‌گیرند و حرارت این شمع ممکن است به سادگی باعث آتش سوزی می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: ذرات آتش به دلیل برف شادی به فضا پرتاب می‌شود و باعث می‌شود لباس‌های افراد، پرده، فرش و موکت دچار آتش سوزی شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات هم بادکنک‌ها را با گازهایی که قابلیت اشتعال دارند پر می‌کنند و حتی در بسیاری از مواقع مردم بادکنک‌ها را به اسم بادکنک ایمن تهیه می‌کنند، در حالی که نمی‌دانند که چه بسا همین بادکنک‌ها با گازهای قابل اشتعال پر شده است و در چنین مواقعی اگر یک فشفه را روشن کنید و براده و ذرات فشفه که در فضا پراکنده می‌شود، به یکی از این بادکنک‌ها برخورد کند، باعث انفجار و اشتعال می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: هرچه محیط کوچکتر و بادکنک بزرگتر باشد آسیب‌هایی که وارد می‌شود بیشتر است.

ملکی از شهروندان درخواست کرد: از این مواد خطرناک استفاده نکنند به ویژه از هیچ نوع گازی حتی اگر گفتند ایمن است برای پر کردن بادکنک استفاده نکنند و به همان روش سنتی بادکنک‌ها را پر کنند و در جشن‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنند که اگر به هر دلیلی این بادکنک منفجر شود مشکلی ایجاد نشود و خطری برای کسی نداشته باشد و جشن و مهمانی به عزا تبدیل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها