کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهمترین تفاوت اپل آیفون 13 و 14 چیست؟


کد خبر : ۹۶۸۳۵چهارشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵:۳۴۱۴۴۵۵ بازدید

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیفون 14 بازار شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها داغ و داغ‌تر می‌شود. از آنجاییکه شرکت اپل همواره تلاش می‌کند عنوان بهترین ...
مهمترین تفاوت اپل آیفون 13 و 14 چیست؟مهمترین تفاوت اپل آیفون 13 و 14 چیست؟

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیفون 14 بازار شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها داغ و داغ‌تر می‌شود. از آنجاییکه شرکت اپل همواره تلاش می‌کند عنوان بهترین تولید‌کننده گوشی را همچنان حفظ کند، انتظار می‌رود دامنه تفاوت‌های آیفون ۱۳ و ۱۴ فراتر از طراحی باشد. به نظر می‌رسد گوشی‌های اپل سری ۱۴ نسبت به سری ۱۳مشخصات فنی و دوربین بهبود یافته‌تری خواهند داشت.

در ادامه به برخی تفاوت‌های احتمالی بین آیفون 13 و 14 اشاره می‌شود:
 

1- حذف آیفون مینی در آیفون 14

گزارش‌ها و اخبار موجود مبنی بر این است که شرکت اپل برنامه خاصی برای تولید اپل مینی سری ۱۴ ندارد. به‌نظر می‌رسد آیفون سری ۱۴ مکس کوچکترین محصول جدید آیفون در دسته بندی تلفن همراه باشد.
 

2- تفاوت طراحی آیفون ۱۳ و ۱۴

همانطور که گفتیم افشاگران اخبار کمپانی اپل، فاش کرده‌اند که طراحی اپل ۱۴ برخلاف اپل ۱۳ دستخوش یکی سری تغییرات خواهد شد. بنابراین یکی از مهمترین تفاوت‌های گوش‌های سری ۱۴ و ۱۳ اپل طراحی آن‌ها است.

مشاور و افشاگر معروف اپل فاش کرده است که در آیفون ۱۴ بریدگی اطراف دوربین حذف می‌شود. البته ایجاد تغییر مذکور در مدل آیفون ۱۴ پرو قوت بیشتری نسبت به سایر مدل‌های این سری دارد. شایعات تغییر سبک طراحی اپل سری ۱۴ فقط به حذف بریدگی اطراف دوربین خلاصه نمی‌شود.

زیرا بر اساس برخی اخبار منتشر یافته دیگر، اپل قصد دارد دکمه‌های گرد صدا را دوباره در سری محصولات جدید خود به‌کار بگیرد. همچنین استفاده از قاب تیتانیومی برای آیفون ۱۴ نیز دیگر عاملی است منجر به متفاوت شدن سبک طراحی آن از آیفون ۱۳ می‌شود.
 

3- تفاوت تراشه و عملکرد آیفون ۱۳ و ۱۴

طبق اخبار موجود ممکن است به دلیل وجود یک سری چالش‌های فنی آیفون ۱۴ از تراشه 3 نانومتری که در آیفون ۱۳ استفاده شده محروم شود. شایعه شده است که اپل قصد دارد از تراشه جدید A16 Bionic برای تلفن‌های همراه سری جدید خود استفاده کند.

تراشه جدید و مدنظر کمپانی اپل مبتنی بر فرآیند 4 نانومتری aa است. البته طبق گزارشات موجود، امکان استفاده از فرآیند جدید N4P که مبتنی بر 5 نانومتر است، برای آیفون ۱۴ وجود دارد.
 

4- تفاوت دوربین‌های آیفون ۱۳ و ۱۴

هنوز اخبار زیادی در رابطه با دوربین‌های آیفون ۱۴ منتشر نشده است. اما شایعات اخیر نشان می‌دهد که اپل قصد دارد در آیفون ۱۴ به‌جای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی موجود در  آیفون 13 از دوربین 48 مگاپیکسلی واید استفاده کند.

اگر چنین تصمیمی عملی شود مسلما یک ارتقاء بزرگ در رزولوشن آیفون ۱۴ به وجود خواهد آمد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که گوشی اپل ۱۴ می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت کند.

حتی اگر همچنان حسگر 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 21 اولترا را دنبال کند. پس از آن، آیفون 13 پرو مکس در حال حاضر بهترین تلفن دوربین است ، علیرغم ارائه تنها یک سنسور 12 مگاپیکسلی. کیفیت تصویر بسیار بیشتر از مگاپیکسل اندازه گیری می‌شود.
 

5- تفاوت فناوری 5G در آیفون ۱۳ و ۱۴

 برخی شایعات و اخبار حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد در آیفون 14 به جای فناوری 5G از مودم جدید ساخت اپل استفاده کند. هرچند آیفون 13 یکی از بهترین گوشی‌های 5G است. اما در مسلما عملکرد آیفون ۱۴ در وبگردی به سطح بالاتری از آیفون ۱۳ ارتقا خواهد یافت. بنابراین بر خلاف چند نسل گذشته که کمپانی اپل از مودم‌های 5G کوالکام بهره می‌برد، انتظار می‌رود در نسل 14 جهش چشمگیری در این رابطه داشته باشد./ شرق



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها