کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گازپروم حجم گاز ارسالی به آلمان را 40 درصد کاهش داد


کد خبر : ۹۶۸۳۰چهارشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱:۳۳۱۲۵۴ بازدید

شرکت گازپروم روسیه از میزان گاز صادراتی خود به آلمان از طریق خط لوله نورداستریم-1 حدود 40 درصد کاسته است. گازپروم علت این اقدام را تأخیر ...
گازپروم حجم گاز ارسالی به آلمان را 40 درصد کاهش دادگازپروم حجم گاز ارسالی به آلمان را 40 درصد کاهش داد

شرکت گازپروم روسیه از میزان گاز صادراتی خود به آلمان از طریق خط لوله نورداستریم-1 حدود 40 درصد کاسته است. گازپروم علت این اقدام را تأخیر در فعالیت تعمیراتی اعلام کرده است.

وابستگی به گاز روسیه همچنان موضوع روز افکار عمومی آلمان است. حال شرکت دولتی "گازپروم" روسیه ۴۰درصد از کل حجم گاز ارسالی به آلمان از طریق لوله از مسیر دریای بالتیک، موسوم به نورداستریم-۱ را کاهش داده است.

شرکت عظیم روسی اعلام کرد که به علت تأخیر در فعالیت‌های تعمیراتی می‌تواند روزانه تنها ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز از طریق این خط لوله ارسال کند. این میزان برابر با ۶۰درصد حجم برنامه‌ریزی‌شده‌ی روزانه ۱۶۷ میلیون مترمعکب است.

از زمان اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل حمله تهاجمی به اوکراین، ارسال گاز روسیه به اروپا به طور قابل توجهی کاهش یافته است. پیش از این گازپروم ارسال گاز به شماری از کشورهای اروپایی را متوقف کرد، زیرا این کشورها از پرداخت پول گاز به روبل، واحد پول روسیه، امتناع کرده بودند.

پیش از این نیز از طریق خط لوله یامال، به اروپا گاز ارسال نشده بود. خط لوله از طریق اوکراین نیز با کاهش گاز روسی مواجه بوده و این در مجموع پایین‌تر از حجم صادرات برنامه‌ریزی‌شده بوده است.

این محدودیت‌ها و کاهش ارسال گاز روسی به کشورهای اروپایی باعث شده که قیمت گاز به طور قابل توجهی افزایش یابد. خط لوله گازی نورداستریم-۲ که آماده بهره‌برداری بود، به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین کاملا متوقف شده است.


شرکت گازپروم روسیه
 

مهم‌ترین خط لوله گازی برای آلمان

خط لوله گازی نورداستریم-۱ که در سال ۲۰۱۱ به بهره‌برداری رسید، هم‌اکنون بالاترین ظرفیت ارسال گاز روسیه به آلمان را دارد.

به گفته شرکت اداره‌کننده این خط لوله، در سال ۲۰۲۱ از این مسیر ۵۹،۲ میلیارد مترمکعب گاز از روسیه به اروپا صادر شده است.

برای پیشبرد احداث پروژه این خط لوله گازی گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۰۵ تلاش زیادی به خرج دادند تا این‌که در سال ۲۰۱۱ به بهره‌برداری رسید.

خط لوله گازی نورداستریم-۱ تنها خط لوله‌ای است که به طور مستقیم گاز مایع را از روسیه به آلمان منتقل می‌کند. تنها یک شاخه از آن به سوی جمهوری چک منشعب می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها