کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا و ارز در بازار تهران + جدول قیمت‌ها


کد خبر : ۹۶۶۶چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶:۰۲۳۲۴۶ بازدید

روز گذشته قیمت دلار با افت همراه بود. این ارز نسبت به روز قبل 29 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. روز دوشنبه هم خریداران و هم ...

روز گذشته قیمت دلار با افت همراه بود. این ارز نسبت به روز قبل 29 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. روز دوشنبه هم خریداران و هم فروشندگان در بازار ارز شاهد افزایش ناگهانی قیمت دلار بودند. دلار در این روز تا نزدیکی 3500 تومان رفت، اما دیروز دوباره به پایین بازگشت. دلار روز گذشته توسط صرافان بازار 3461 تومان قیمت خورد و در اغلب ساعات با همین نرخ با اندکی بالا و پایین معامله شد. یورو و پوند در بازار ارز ایران بدون اندک‌تغییری معامله شدند. یورو 3983 تومان و پوند انگلیس 5270 تومان قیمت خوردند. درهم، اما به راه دلار رفت و با کاهش قیمت مواجه شد.

این ارز عربی با چهارتومان کاهش بر قیمت 950 تومان ایستاد. این روزهای بازار ارز در تب‌وتاب بخشنامه ارزی بانک‌مرکزی می‌گذرد. بانک مرکزی به تازگی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که براساس آن نرخ‌ انواع ارز توسط کانون صرافان در مقاطع زمانی مختلف اعلام شود. البته هنوز زیرساخت‌های لازم برای اجراشدن این بخشنامه فراهم نیست و آ‌ن‌گونه که بانک‌مرکزی و کانون صرافان اعلام کرده تا چندروز دیگر این زیرساخت‌ها فراهم می‌شود. معاون نظارتی بانک مرکزی دیروز از موج تازه پلمب‌‌شدن صرافی‌های متخلف خبر داد، به این دلیل که مجوز لازم از بانک‌مرکزی را ندارند. همچنین حمید تهرانفر هم خطاب به دلالان گفت: «باید روزی دلالانی که هیچ قاعده‌ای برای فعالیت ندارند از بازار جمع شوند. توصیه می‌کنم تمامی صرافان اگر می‌خواهند صراف باقی بمانند، برای دریافت یا تمدید مجوز به بانک مرکزی مراجعه کنند.» 
 


قیمت طلا اوایل روز دوشنبه و پس از مشخص‌شدن نتایج انتخابات یونان و پیروزی حزب چپ‌گرای سیریزا که مخالف سیاست‌های ریاضت اقتصادی توصیه‌شده از سوی بانک مرکزی اروپاست، افزایش یافت. افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا به‌دلیل نگرانی‌ها از خروج یونان از حوزه یورو، به سود قیمت طلا بود، اما تقویت ارزش شاخص‌ها در بازارهای بورس جهان موجب خنثی‌شدن این اثر مثبت شد. خبرها در مورد خریدهای طلای بانک‌های مرکزی جهان و ورود سرمایه به بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار طلا روز سه‌شنبه نتوانست قیمت طلا را بالا ببرد.

با این حال دیروز قیمت اونس جهانی طلا باردیگر با کاهش مواجه شد و به 1279 دلار رسید. این کاهش قیمت در شرایطی رخ می‌دهد که قیمت فلز زرد در چندروز گذشته به 1306 دلار و 20 سنت رسیده بود. این کاهش قیمت اونس طلا در کنار افت 29 تومانی دلار در بازار آزاد موجب شد تا سکه‌های بازار آزاد با ریزش قیمت همراه شوند. در بازار دیروز بیشترین افت مربوط به سکه طرح‌جدید بود. 6200 تومان میزان افتی بود که به‌نام این سکه، نسبت به روز قبل ثبت شد. سکه طرح‌قدیم، اما بدون‌تغییر قیمت در بازار دیروز معامله شد. نیم‌سکه با هزارتومان افزایش قیمت مواجه شد و ربع‌سکه بدون‌تغییر قیمت باقی ماند. سکه یک‌گرمی، اما دوهزارتومان با افت قیمت مواجه شد. گرم‌طلای 18 عیار هم کاهش قیمت را به میزان 300 تومان تجربه کرد. 
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها