کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال تصویب اولین قطعنامه علیه ایران پس از 2 سال


کد خبر : ۹۶۴۷۳دوشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱:۴۵۱۵۹۱۵ بازدید

ایالات متحده آمریکا و قدرت‌های اروپایی در نظر دارند این هفته همزمان با تداوم بن‌بست در روند مذاکرات با ایران برای احیای برجام، پیش‌نویس قطعنامه‌ای ...
احتمال تصویب اولین قطعنامه علیه ایران پس از 2 سالاحتمال تصویب اولین قطعنامه علیه ایران پس از 2 سال

ایالات متحده آمریکا و قدرت‌های اروپایی در نظر دارند این هفته همزمان با تداوم بن‌بست در روند مذاکرات با ایران برای احیای برجام، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه تهران به شورای حکام ارائه کنند.

پیش‌نویس این قطعنامه که از سوی واشنگتن، لندن، پاریس و برلین پیشنهاد می‌شود از ایران می‌خواهد با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «به طور کامل» همکاری کند. جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز دوشنبه تا جمعه برگزار می‌شود. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو روز پیش هشدار داده بود که احتمال بازگشت به برجام و دستیابی به توافق با ایران کاهش یافته است. 

قطعنامه پیشنهادی از سوی قدرت‌های غربی در صورت تصویب اولین قطعنامه‌ای خواهد بود که طی دو سال گذشته علیه ایران در شورای حکام به تصویب می‌رسد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود تاکید کرده بود که ایران به ابهامات این نهاد درباره اثرات اورانیوم غنی شده در سه مرکزی که تهران پیش از این وجود آنها را اعلام نبود پاسخ نداده است. 

نمایندگان کشورمان در آستانه برگزاری نشست شورای حکام نسبت به «هرگونه اقدام سیاسی» از طرف آمریکا و تروئیکای اروپایی هشدار دادند.

به گفته مقامات کشورمان تصویب قطعنامه پیشنهادی قدرت‌های غربی در شورای حکام «واکنش متناسب، موثر و فوری» تهران را به دنبال خواهد داشت. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها