کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استقبال بانک‌ها از فروش املاک مازاد در بورس


کد خبر : ۹۶۴۱۷شنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳:۰۲۱۵۱۷ بازدید

رییس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: بانک‌ها نسبت به عرضه اموال و املاک مازاد در بورس کالا ارزیابی مثبتی دارند که ...
استقبال بانک‌ها از فروش املاک مازاد در بورساستقبال بانک‌ها از فروش املاک مازاد در بورس

رییس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: بانک‌ها نسبت به عرضه اموال و املاک مازاد در بورس کالا ارزیابی مثبتی دارند که در این زمینه برای تاسیس و بهره‌برداری از صندوق املاک، زمین و ساختمان در این بازار اقدام کرده‌اند.

"کورش پرویزیان" در گفت‌وگو با ایرنا درباره تمهیدات بانک‌ها برای عرضه املاک و اموال مازاد در بورس کالای ایران، اعلام کرد: ارزیابی‌ها نسبت به عرضه املاک و اموال مازاد در بورس مثبت است. 

وی در رابطه با مزیت فروش اموال و املاک مازاد در بورس کالا، گفت: مزیت برجسته فروش و واگذاری اموال و املاک در این بازار شفافیت در فرآیند معاملات است.

مدیرعامل بانک پارسیان دسترسی همه افراد برای حضور در معاملات بورس کالا را امکان‌پذیر اعلام کرد و اظهار داشت: درواقع به دلیل حضور ارکان منضبط و ناظر در بورس‌ها، واگذاری و فروش اموال و املاک مازاد شفاف و دقیق است. 

پرویزیان با اشاره به اینکه بیشتر بانک‌ها علاقه‌مند به واگذاری اموال و دارایی‌های خود از شیوه‌های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: قانون هم در راستای حمایت از تولید به بانک‌ها کمک کرده که انگیزه بیشتری برای فروش املاک و اموال مازاد پیدا کنند.

به گفته رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، به‌طور مثال یکی از بانک‌های خصوصی در زمینه تاسیس و بهره‌برداری از صندوق‌های املاک و زمین و ساختمان در بورس اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها حتی با استفاده از فناوری‌های جدید بلاک‌چین و توکنایز کردن (فرآیند تبدیل دارایی‌های فیزیکی و غیر فیزیکی) به توکن‌های دیجیتالی در بلاک‌چین به دنبال فروش املاک و اموال مازاد هستند، تصریح کرد: هدف بانک‌ها از این اقدام، ایجاد ارزش‌افزوده برای بانک‌ها و سهامداران خود است.

پرویزیان با بیان اینکه بانک‌ها از طریق مزایده و تشکیل صندوق‌های املاک به دنبال واگذاری اموال مازاد هستند، گفت: بخش اعظمی از اموال و دارایی‌های مازاد به شکل تملیکی و در ازای وصول مطالبات به بانک واگذارشده که بانک‌ها با آماده‌سازی و عرضه این اموال مازاد به دنبال تبدیل این اموال به دارایی‌های نقد هستند.

رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در پایان تأکید کرد: در شرایط فعلی سیاست بانک‌های دولتی و نیز بانک‌های خصوصی، تزریق منابع و اعتبار دهی به امور زیربنایی و توسعه‌ای کشور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها