کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای خبر غلطی که بازار را به هم ریخت


کد خبر : ۹۶۱۳۰پنجشنبه، ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵:۱۳۲۳۹۱۵ بازدید

انتشار اخبار نادرست و التهاب بازار در نهایت باعث شد تا وزیر صمت رسما افزایش قیمت شوینده ها را تکذیب کند، ولی به نظر ...
ماجرای خبر غلطی که بازار را به هم ریختماجرای خبر غلطی که بازار را به هم ریخت

انتشار اخبار نادرست و التهاب بازار در نهایت باعث شد تا وزیر صمت رسما افزایش قیمت شوینده ها را تکذیب کند، ولی به نظر می رسد، باید در خصوص اظهارات غلط مسئولان اتحادیه‌ها درباره قیمت‌ها تدابیر جدی اندیشید تا یک گفتگوی رسانه‌ای بازار را به هم نریزذ.

به گزارش ایران جیب از تسنیم، 28 اردیبهشت در فضای مجازی نامه‌ای از سوی انجمن صنایع شوینده منتشر شد که نشان از افزایش قیمت محصولات این صنعت از 50 تا 80 درصد داشت.

در آن مقطع یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار این موضوع را کذب خواند و گفت: تاکنون هیچ بحثی در خصوص قیمت‌های جدید محصولات صنایع شوینده نشده است و هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز ممنوع است.

وی افزود: نامه منتشرشده بدون تاریخ، امضا و مهر است و به‌نظر می‌رسد ناشی از فضاسازی برخی اعضای انجمن و به‌‌منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.

چند روز بعد با وجود عدم ابلاغ رسمی مصوبه سازمان حمایت، بختیار علم‌بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده و آرایش بهداشتی ادعا  کرد ‌که سازمان حمایت با افزایش 25 تا 40 درصدی قیمت صنایع شوینده و آرایشی بهداشتی موافقت کرده است.

به دنبال این اظهار نظر برخی رسانه ها هم بدون سند به گفته های مسئول اتحادیه اعتماد کردند و خبر نادرست افزایش قیمت ها را منتشر کردند اما تسنیم در این ارتباط با تأکید بر اینکه باید سند مصوبه منتشر شود از انتشار صحبت های علم بیگی رئیس اتحادیه صنایع شوینده خودداری کرد. 

در شرایطی که افزایش قیمت شوینده ها در سطح فضای مجازی داغ شده بود پیگیری‌های خبرنگار تسنیم درباره این ادعا از سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حکایت از آن داشت که هیچ‌کدام از این مراجع رسمی حاضر به تأیید این خبر و صدور مجوز گرانی شوینده‌ها نیستند، با وجود این، انجمن صنایع شوینده همچنان اصرار بر تعدیل قیمت‌ها و فروش کالاها با قیمت‌های جدید داشت.

انتشار اخبارهای نادرست و التهابات بازار در نهایت باعث شد تا وزیر صنعت در این خصوص اعلام کند: انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالا‌های خود اشتباه کرد، زیرا فقط با افزایش قیمت برخی کالا‌ها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد.

وزیر صنعت گفت: باید تولیدکنندگان قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

علاوه بر این وزارت صنعت هم اعلام کرد: هر واحد که معتقد است به علت افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه داشته است و سود کافی برای ادامه تولید ندارد، از طریق مجرای قانونی ذی‌ربط مستندات لازم شامل صورت‌های مالی، عوامل هزینه‌ای و افزایش قیمت مواد اولیه موردنیاز را ارائه کند تا موردبررسی و ارزیابی قرار گیرد و اگر تشخیص داده شود این افزایش قیمت معقول است در ستاد تنظیم بازار مصوب و اجرایی خواهد شد؛ اما هیچ افزایش قیمتی بدون تأیید سازمان حمایت و مصوبه ستاد تنظیم بازار، قابل‌اجرا نیست و به‌طور حتم با آن برخورد می‌شود.

همچنین در ادامه اطلاعیه وزارت صنعت آمده است: اخبار منتشرشده در خصوص موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت مواد شوینده نادرست بوده و هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و افزایش قیمت‌ها تخلف صنفی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها