کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میلیونرها در نشست داووس: از ما بیشتر مالیات بگیرید


کد خبر : ۹۶۰۹۸چهارشنبه، ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶:۰۰۲۵۲۴ بازدید

150 میلیونر در نامه‌ای سرگشاده که به نمایندگان داووس ارسال کردند، خواستار افزایش مالیات بر ثروتمندان شدند.
میلیونرها در نشست داووس: از ما بیشتر مالیات بگیریدمیلیونرها در نشست داووس: از ما بیشتر مالیات بگیرید

مجمع جهانی اقتصاد روز دوشنبه ۲۳ مه (دوم خرداد) در داووس سوئیس آغاز شد. این نشست چهار روزه فرصتی برای دیدار رهبران اقتصادی و سیاسی جهان و رسیدگی به اولویت‌های بین‌المللی است. شرکت‌کنندگان در این نشست قرار است علاوه بر خطر جنگ و گرسنگی، درباره مسئله تغییرات اقلیمی و نیز وضعیت بهداشت و درمان عمومی صحبت کنند.

در حاشیه برگزاری این نشست، تعدادی از ثروتمندان از رهبران جهان خواستند که با افزایش مالیات افرادی مانند آن‌ها، با بحران‌های اقتصادی مقابله کنند. به گزارش بی‌بی‌سی، این افراد در کنار فعالان چپ به خیابان‌ها آمدند و خواستار برقراری سیستم‌های مالیاتی عادلانه‌تر در سراسر جهان شدند. این اولین مجمع جهانی اقتصاد پس از آغاز همه‌گیری کرونا است و با انتقادهایی در مورد نحوه سودآوری ثروتمندان در دو سال گذشته مواجه بوده است.

فیل وایت، میلیونر بریتانیایی، در این زمینه گفت: «در حالی که بقیه جهان زیر بار بحران اقتصادی در حال فروپاشی است، میلیاردرها و رهبران جهان در این نشست خصوصی گرد هم می‌آیند تا درباره نقاط عطف تاریخ صحبت کنند.» او افزود: «این افتضاح است که رهبران سیاسی ما به حرف کسانی گوش می‌دهند که بیشترین ثروت را در اختیار دارند، نگرانی کمی در مورد تاثیر اقتصادی بحران‌های جهانی دارند و بسیاری از آن‌ها مالیات کمی می‌پردازند.»

فیل وایت، که نماینده گروهی به نام «میلیونرهای وطن‌پرست» است، گفت که به مبارزان چپ‌گرا و ضدفقر که خواستار تغییر در نشست سالانه افراد صاحب‌نفوذ و رهبران سیاسی‌اند، می‌پیوندد زیرا به نظر می‌رسد که سیستم اقتصادی فعلی رو به نابودی است. در دهه گذشته، تعداد فزاینده‌ای از میلیونرها و میلیاردرها در ایالات متحده و اروپا از دولت‌ها خواسته‌اند که مالیات‌ بیشتری برای افراد ثروتمند وضع کنند.

امسال نیز در حالی که تنها تعداد کمی از میلیونرها در این تظاهرات اعتراضی حضور داشتند، نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان داووس ارسال شد که بیش از ۱۵۰ میلیونر از چند کشور آن را امضا کرده بودند. از امضاکنندگان این نامه، که ابتدا در ماه ژانویه منتشر شد، می‌توان به مارک روفالو، بازیگر آمریکایی، اشاره کرد. از حامیان قبلی این جنبش نیز می‌توان به ابیگیل دیزنی، وارث دیزنی، نیک هانوئر، کارآفرین آمریکایی و سرمایه‌گذار اولیه در فروشگاه آنلاین آمازون، و همچنین موریس پرل، مدیرعامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری بلک راک، اشاره کرد.

مارلین انگلهورن، یکی از میلیونرهای شرکت‌کننده در این تظاهرات، گفت: «به‌عنوان کسی که تمام عمرم از مزایای ثروت بهره برده‌ام، می‌دانم که اقتصاد ما چقدر منحرف است و نمی‌توانم بنشینم و منتظر باشم که شاید کسی در جایی کاری انجام دهد.» او در ادامه تاکید کرد: «وقتی می‌بینیم که میلیاردها نفر به فقر شدید کشیده می‌شوند، یعنی به پایان خط رسیده‌ایم.»

موسسه خیریه آکسفام، که هر سال گزارشی در مورد نابرابری منتشر می‌کند، اعلام کرد که در دو سال گذشته، در هر ۳۰ ساعت یک نفر به جمع میلیاردرها پیوسته است. گابریلا بوچر، مدیر اجرایی بین‌المللی این موسسه خیریه، گفت: «در نقطه مقابل ایجاد ثروت برای عده‌ای، پیش‌بینی می‌شود که حدود یک میلیون نفر در سال جاری ظرف هر ۳۳ ساعت به فقر شدید سقوط کنند.» او تاکید کرد: «آنچه در دوره همه‌گیری کووید‌ـ۱۹ رخ داد، نشان می‌دهد که شرایط فاجعه‌باری در حال وقوع است.»

در اواخر سال گذشته، قیمت انرژی رو به افزایش گذاشت، اما پس از حمله روسیه به اوکراین، این سیر صعودی شدت گرفت. در عین حال، قیمت غذا و سایر کالاها نیز به‌شدت صعودی بوده است. بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، کشورهای ثروتمند جهان در مجموع در سه ماه اول سال جاری، فقط ۰.۱ درصد رشد داشته‌اند؛ اقتصاد ایالات متحده آمریکا، ایتالیا و ژاپن در این سه ماهه با کوچک‌تر شده است و فرانسه رشد اقتصادی نداشته است. اقتصاد بریتانیا نیز فقط ۰.۸ درصد رشد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها