کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن


کد خبر : ۹۶۰۲یکشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲:۱۴۵۶۰۱ بازدید

آخرین وضعیت قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که قیمت این اوراق در هفته های اخیر ثابت ...

آخرین وضعیت قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان می دهد که قیمت این اوراق در هفته های اخیر ثابت مانده و در محدوده 80 هزار تومان در حال معامله است.

 اوراق تسهیلات مسکن که در نیمه اول امسال افزایش بی سابقه ای پیدا کرد و در قیمت‌های 100 هزار تومان معامله می شد، اکنون با کاهش تقاضا و افت قیمت مواجه شده و روند متعادل تری به خود گرفته است.

افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن از دی ماه 1392 و با افزایش میزان وام مسکن از 20 به 35 میلیون تومان آغاز شد و موجب بهم خوردن تعادل در عرضه و در نهایت افزایش شدید قیمت شد. هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید این اوراق تا جایی پیش رفت که شائبه سفته بازی در این اوراق شدت گرفت و اوراق موجود در بازار کفاف متقاضیان را نمی کرد بر این اساس محدودیت‌هایی برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت و سفته بازی در نظر گرفته شد.

اما سوم آذر ماه و مشخص شدن نتیجه مذاکرات روند این اوراق را همانند روند بازار سرمایه تغییر داد به طوری که هیجانات موجود در این بازار فروکش کرد و قیمت آن روند نزولی در پیش گرفت.بر این اساس افت شدید تقاضا در این اوراق موجب شد تا قیمت " تسه" ها متعادل شده و به محدوده ی 78 تا 80 هزار تومان برسد. این کاهش به مذاق خریداران واقعی مسکن خوش آمد زیرا هزینه های آنها از 9 میلیون تا سطح 7 میلیون کاهش پیدا کرد.

کارشناسان می گویند یکی از دلایل اصلی ارزان شدن این اوراق، ادامه رکود در بازار مسکن است به طوری که با توقف خرید و فروش در بخش مسکن، تقاضای موجود برای خرید این اوراق نیز کاهش پیدا کرده و به کمتر از 300 میلیارد تومان در‌ ماه رسیده است.

بر این اساس با کاهش تقاضا و قیمت در این اوراق، متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند به طوری که برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات خریداری کرده و حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان هزینه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها