کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمله روسیه به اوکراین صادرات نفت ایران به چین را کاهش داد


کد خبر : ۹۵۹۰۴جمعه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹:۱۴۴۰۹۴ بازدید

رویترز بامداد امروز جمعه 30 اردیبهشت در گزارشی نوشت، روسیه نفت خود را با تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای در اختیار چین قرار می‌دهد و ...
حمله روسیه به اوکراین صادرات نفت ایران به چین را کاهش دادحمله روسیه به اوکراین صادرات نفت ایران به چین را کاهش داد

رویترز بامداد امروز جمعه 30 اردیبهشت در گزارشی نوشت، روسیه نفت خود را با تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای در اختیار چین قرار می‌دهد و همین امر باعث شدتقریبا ۴۰ میلیون بشکه نفت ایران، روی دریا، بدون مشتری بماند.

یک تاجر چینی درباره تخفیفت‌ها و بهای نفت روسیه به چین گفت، مسکو نفت خود را با ۹ دلار تخفیف در اختیار پکن قرار می‌دهد؛ در این بازار، اگر ایران بخواهد نظر چینی‌ها را جلب کند باید یک تخفیف ۱۲ تا ۱۵ دلاری در نظر بگیرد.

علاوه بر تفاوت بهای نفت ایران و روسیه، مسئله تحریم‌ها هم در میان است. یک تاجر اروپایی در این‌باره به رویترز گفت: «شما همچنان می‌‌توانید نفت روسیه را به طور قانونی و با تخفیف بخرید؛ در حالی که خرید نفت ایران موضوع تحریم‌ها است. در چنین شرایطی، طبیعی است که خریداران به سراغ گزینه کم‌دردسرتر بروند.» 

به نوشته رویترز، آمریکا و کشورهای اروپایی با تحریم نفت و گاز روسیه موجب شده‌اند مسکو برای فروش نفت خود به کشورهای شرقی روی بیاورد و همین امر، به کاهش تقاضا برای نفت خام ایران و ونزوئلا منتهی شده است.

خبرگزاری رویترز در بخشی از گزارش روز جمعه خود، به نقل از داده‌های موسسه تحقیقات انرژی «کپلر»، نوشت: مقدار نفت ذخیره شده ایران روی نفت‌کش‌های مستقر در نزدیکی سنگاپور، از ۲۲ میلیون بشکه در اوایل آوریل، به ۳۷ میلیون بشکه در میانه ماه مه افزایش یافته است.

ایالات متحده، مدت کوتاهی پس از شروع حملات نظامی روسیه به اوکراین، خرید نفت از مسکو را متوقف کرد؛ اما اتحادیه اروپا همچنان در حال بررسی این موضوع است و هیچ اجماع مشخصی در میان کشورهای اروپایی وجود ندارد.

به نوشته رویترز، هرچند چین به دلیل پیامدهای اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا، واردات نفت خود را در مجموع کاهش داده است؛ اما کماکان بزرگ‌ترین خریدار نفت روسیه به‌حساب می‌آید.

حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت و پتروشیمی ایران، به خبرگزاری رویترز گفت، روسیه این امکان را دارد که تقریبا نیمی از صادرات نفت خود را به کشورهای جنوب شرقی آسیا، به‌ويژه چین، بفروشد و این وضعیت یک تهدید بزرگ برای صادرات نفت ایران به شمار می‌رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها