کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش 200 تا 300 هزار خودرو در هر دوره قرعه‌کشی


کد خبر : ۹۵۸۲۱سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱:۱۱۱۶۹۰۳ بازدید

معاون وزیر صمت با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در یک دوره 3 ماهه به عنوان نمونه 6 بار قرعه کشی خودرو انجام می‌شود و ...
فروش 200 تا 300 هزار خودرو در هر دوره قرعه‌کشی فروش 200 تا 300 هزار خودرو در هر دوره قرعه‌کشی

معاون وزیر صمت با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در یک دوره 3 ماهه به عنوان نمونه 6 بار قرعه کشی خودرو انجام می‌شود و در هر دوره 200 تا 300 هزار خودرو فروخته می‌شود.

منوچهر منطقی امروز در نشستی خبری به اعلام جزئیات نحوه خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودرو پرداخت و گفت: در مدل قبلی فروش خودرو، تعداد محدودی خودرو هر 10 الی 15 روز یک بار به فروش گذاشته می‌شد اما در مدل جدید در یک دوره 3 ماهه به عنوان نمونه 6 بار قرعه کشی خودرو انجام می‌شود و در هر دوره 200 تا 300 هزار خودرو فروخته می‌شود به نحوی که هر فرد یک خودرو ثبت نام می‌کند. بنابراین تعداد زیادی از افراد می‌توانند ثبت نام کنند.

وی افزود: در شرکت های خصوصی انتقاداتی مطرح است که چرا آنها هم باید در این سامانه خودرو بفروشند باید بگویم قبلاًبرخی تولیدکنندگان با تأمین قطعات هزار خودرو، 3 هزار نفر را ثبت نام می‌کردند که مشکل زا شده بود در این سامانه دیگر این مشکل را نداریم.

معاون وزیر صمت با اعلام اینکه در این روش فروش احتمال تعهدات خودروسازان در تحویل به موقع محصولات بسیار بالا است، گفت:  در برخی از موارد تولیدکنندگان انبوه نیز عرضه قطره چکانی داشتند که از این به بعد باید تمام ظرفیت را بفروشند. به عنوان نمونه اگر خودروساز می‌گوید 200 هزار خودرو می‌خواهد بفروشد راستی آزمایی انجام شده و رقم قطعی را مثلاً 100 هزار خودرو برای قرعه کشی می‌گذاریم و در ادامه مسیر نیز دوباره بررسی کرده و 100 هزار خودروی دیگر را برای فروش می‌گذاریم. به این ترتیب برای تحویل خودرو دیگر مشکلی نخواهد بود و تحویل به موقع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت صمت صرفاً اطلاعات را جمع و صحت سنجی می‌کند و مابقی کارها توسط خود خودروساز انجام می‌شود. وزارت صمت فقط نظارت می‌کند و با توجه به اینکه اطلاعات زیادی جمع می‌کنیم می‌توانیم به صورت هدفمند عمل کنیم و 50 درصد ظرفیت فروش را به جوان‌ترها تخصیص دهیم و با شناسایی کاربرهای واقعی تخصیص را هدفمندتر انجام دهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها