کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوپرکار اتریشی


کد خبر : ۹۵۷۸۴سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱:۴۰۴۸۷۲ بازدید

یک خودروساز نوپای اتریشی پیش‌فروش یک سوپرکار الکتریکی را آغاز کرده که 2200 اسب بخار قدرت دارد. دی‌یوس (Deus) که دو سال است تاسیس ...
سوپرکار اتریشیسوپرکار اتریشی

یک خودروساز نوپای اتریشی پیش‌فروش یک سوپرکار الکتریکی را آغاز کرده که 2200 اسب بخار قدرت دارد. دی‌یوس (Deus) که دو سال است تاسیس شده، این ماشین را با همکاری استودیوی طراحی ایتال‌دیزاین و بخش مهندسی تیم فرمول یک انگلیسی ویلیامز ساخته است.

نام ماشین وایان است. دی‌یوس می‌گوید هدفش ساخت سوپرکاری بوده که بتوان از آن برای کارهای روزمره هم استفاده کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ ماشین ۱/۹ ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است. دی‌یوس می‌گوید ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.

تنها ۹۹ دستگاه از ماشین ساخته شده و با قیمت دو میلیون دلار فروخته خواهد شد. کارخانه اتریشی می‌گوید هیچکدام از ۹۹ دستگاه به یکدیگر شبیه نیست و پس از انتخاب رنگ، تزیین و امکانات سفارشی مشتری، این امکانات از فهرست انتخاب‌ها حذف می‌شود تا مشتریان دیگر نتوانند آنها را انتخاب کنند.

سوپرکار اتریشی

ایتال دیزاین که یکی از مشهورترین استودیوهای طراحی خودرو در جهان است، ماشین را ساده طراحی کرده اما با تکرار شکل جلوپنجره بزرگ ماشین در عقب خودرو ظاهری متفاوت به وایان داده است. چراغ عقب ماشین هم نوار باریکی است که دور تا دور عقب خودرو کشیده شده است.

کانسپتی از ماشین ماه گذشته در نمایشگاه خودروی نیویورک نشان داده شد که به گفته کارخانه شباهت زیادی به طرح نهایی دارد. دی‌یوس می‌گوید اولین ماشین در سال ۲۰۲۵ به مشتری تحویل داده خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها