کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهنمای سفر ارزان در ایران


کد خبر : ۹۵۶۷۲پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰:۰۴۱۳۸۳ بازدید

مسلما یکی از مهم ترین پارامترها در سفر به شهرهای مختلف، هزینه آن می باشد. شما می توانید با استفاده از خودروی شخصی، قطار، اتوبوس و یا هواپیما سفر کنید. استفاده از ...

مسلما یکی از مهم ترین پارامترها در سفر به شهرهای مختلف، هزینه آن می باشد. شما می توانید با استفاده از خودروی شخصی، قطار، اتوبوس و یا هواپیما سفر کنید. استفاده از خودروی شخصی تاثیر زیادی در کاهش هزینه های سفر شما دارد، با این وجود برای مسیرهای طولانی توصیه نمی شود. معمولا سفر به شهرهای دورتر مستلزم هزینه بالا برای رفت و آمد می باشد. لذا سعی کنید شهرهای نزدیک به مبدا خود را انتخاب کنید.

با چه وسیله ای سفر کنیم؟

همانطور که ذکر شد استفاده از خودروی شخصی برای مسیرهای طولانی مناسب نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از هواپیما و قطار استفاده کنید. مسلما خرید بلیط هواپیما هزینه بیشتری نیاز دارد اما اگر با شرایط خرید بلیط ارزان هواپیما آشنا باشید می توانید با قیمت کمتری این بلیط ها را تهیه کنید. بلیط های هواپیما شامل بلیط های سیستمی و چارتر می باشد که قیمت متفاوتی با یکدیگر دارند. بلیط های چارتر معمولا قیمت کمتری نسبت به سیستمی داشته که البته به زمان خرید شما بستگی دارد.

علاوه بر هواپیما می توانید از قطار نیز برای مسافرت استفاده کنید. بسیاری از شهرهای مهم ایران به شبکه ریلی متصل می باشند که گزینه مناسبی برای سفر حتی به شهرهای کوچکتری است که ممکن است فرودگاه نداشته باشند. قطارهای مختلف با قیمت های گوناگون وجود دارد که برای همه خانواده ها مناسب است. قطارهای ارزان معمولا شامل قطارهای 6 تخته، اتوبوسی و برخی از قطارهای 4 تخته می باشد. علاوه بر این برخلاف هواپیما، در سفر با قطار محدودیت بار مجاز ندارید و می توانید وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.

علاوه بر قطار و هواپیما، گزینه دیگری که پیش روی شما قرار دارد، اتوبوس می باشد. البته سفر با اتوبوس سختی های خاص خود را دارد ولی می توانید با خرید بلیط اتوبوس به صورت VIP سفر راحتی را تجربه کنید. بهتر است در سفر با اتوبوس، شب را انتخاب کنید تا سفر شما راحت تر باشد و نیازی نیست هزینه یک شب اقامت را پرداخت کنید.

کجا اقامت کنیم؟

نکته مهم دیگر در سفر، انتخاب محل اقامت می باشد. هنگامی که صحبت از محل اقامت می شود، بیشتر افراد ابتدا به هتل فکر می کنند. اما گزینه های دیگری مانند مسافرخانه، خانه های اجاره ای و اقامتگاه های بومگردی نیز وجود دارند که با رزرو آن ها، می توانید از هزینه های سفر خود بکاهید. البته مسافرخانه ها معمولا امکانات کمتری دارند ولی برای سفرهای چند روزه مناسب می باشند. ضمن اینکه این مسافرخانه ها و یا منزل های اجاره ای دارای آشپزخانه و امکانات آشپزی هستند که نیازی به رزرو غذا از رستوران ندارید.

استفاده از حمل و نقل عمومی شهر مقصد

اگر در سفر به شهر مورد نظر از هواپیما و یا قطار استفاده می کنید بهتر است از اتوبوس و یا مترو جهت تردد در شهر استفاده کنید. استفاده از تاکسی های اینترنتی و یا دربستی معمولا با هزینه های بالا همراه است. اگر با شهر مقصد آشنایی ندارید می توانید از گوگل مپ و برنامه های مشابه و یا پرس و جوی محلی برای بازدید از مکان مورد نظر استفاده کنید.

هزینه خورد و خوراک در سفر

شاید در نگاه اول هزینه مربوط به خورد و خوراک ناچیز به نظر برسد، اما اگر از رستوران های معروف و لوکس استفاده کنید باید هزینه بالایی را پرداخت کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که از رستوران های محلی استفاده کنید. علاوه بر این در صورتی که از مهمان خانه ها استفاده کنید می توانید از آشپزخانه آن برای پخت غذا استفاده کنید.

نکاتی در رابطه با سفر ارزان

علاوه بر موارد بالا با رعایت برخی نکات می توانید سفری با هزینه کمتر تجربه کنید:

- سعی کنید در ایام خلوت سال مسافرت کنید. معمولا در این ایام، هزینه هتل، قطار و هواپیما کمتر می باشد.

- اگر با خودروی شخصی و یا وسیله ای سفر می کنید که زمان زیادی را در مسیر هستید، سعی کنید غذای آماده همراه داشته باشید. زیرا رستوران های بین راهی معمولا هزینه بالایی برای یک وعده غذایی دریافت می کنند و کیفیت مناسبی ندارند.

- بهتر است لوازم و لباس های ضروری را همراه خود داشته باشید تا برای تهیه آن ها هزینه بیشتر پرداخت نکنید. از این وسایل ضروری می توان به اقلام خوراکی، پوشاک و چادر مسافرتی اشاره کرد.

- قبل از اینکه به شهر مورد نظر بروید، تحقیق های لازم را در مورد مکان های مهم آن شهر انجام دهید. با این کار می توانید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و در زمانی کوتاه تر به مکان های گردشگری مورد نظر بروید.

سخن پایانی

در این مقاله، نکات مختلف مربوط به سفر ارزان در ایران بررسی شد. از موارد مهمی که با رعایت آن می توانید هزینه های خود را کاهش دهید می توان به هزینه های رفت و برگشت، اقامت و خورد و خوراک اشاره کرد. بهتر است قبل از سفر نسبت به شهر مورد نظر از نظر وجود حمل و نقل عمومی و هزینه های مربوط به مکان های گردشگری آن تحقیق کنید تا بتوانید برای آن برنامه ریزی کنید.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها