کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسافران جام جهانی ویزای رایگان می گیرند


کد خبر : ۹۵۶۰۶سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰:۲۴۳۳۷۴ بازدید

برنامه دولت در بخش گردشگری جلب نظر مسافران جام جهانی است و در این راستا نیز علاوه بر رایگان کردن...
مسافران جام جهانی ویزای رایگان می گیرندمسافران جام جهانی ویزای رایگان می گیرند

سید عزت‌الله ضرغامی امروز  در حاشیه مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه دولت در بخش گردشگری جلب نظر مسافران جام جهانی است و در این راستا نیز علاوه بر رایگان کردن صدور ویزا تقویت کمپر‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما برای جذب مسافران جام جهانی تنها در جزیره کیش نیست بیان کرد: انجام پرواز‌های متعدد به شهر‌هایی از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، در است اقدام است.

تسنیم نوشت: ضرغامی از پیش‌بینی سفر‌های زمینی برای مسافران جام جهانی به برخی از نقاط کشور از جمله مازندران و سایر استان‌های شمالی کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: در این راستا نیز از پلاک جدید گردشگری برای خودرو‌های شخصی و کمپر‌ها رونمایی در ایران رونمایی می‌شود. در این زمینه با راهنمایی و رانندگی و هیئت اتومبیلرانی جلسه‌ای برگزار و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایرانی‌ها در حوزه کمپر‌ها و خودرو‌های کاروان گردشگری سلیقه بسیار خوبی دارند و در سطح جهانی اقداماتی را انجام داده‌اند بیان کرد: باید کار کنیم تا گردشگر پرشور و پرهیجان به ایران نیز سفر کرده و از نقاط دیدنی و جذاب آن در سراسر این کشور بهره‌مند شود.

مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل بادله ساری در حال برگزاری است.

مهمانان خارجی این رویداد بین‌المللی  قرار است طی روز‌های ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، بازدید‌هایی از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران داشته باشند.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو تشویق کشور‌های عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهر‌های گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشور‌های عضو، بالا بردن استاندارد‌های زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشور‌های عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشور‌ها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشور‌های عضو به منظور رشد گردشگری است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها