کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین کشتی کروز وارد بندر بوشهر شد


کد خبر : ۹۵۵۹۸سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۲۵۱۵۱۰۵ بازدید

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از رونمایی کشتی کروز خریداری‌شده از فرانسه در چند روز آینده خبر داد.
اولین کشتی کروز وارد بندر بوشهر شداولین کشتی کروز وارد بندر بوشهر شد

مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: چندی پیش به منظور رفع برخی موانع و تسهیل در راه‌اندازی نخستین کروز کشور، در قالب هیئتی از کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از این کشتی بازدید به عمل آوردیم.

مدیرکل دفتر گردشگری گفت: طی این بازدید مشخص شد این کشتی بزرگ نیازمند میزان بالایی از سوخت است که با تصویب اعطای یارانه سوخت به کشتی‌های تفریحی دارای مجوز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، مشکل سوخت این کشتی برای آغاز به کار در آب‌های خلیج فارس هم اکنون برطرف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کشتی کروز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده است، بیان داشت: این کشتی ظرفیت حمل ۱۷۰۰ نفر گردشگر و ۷۰۰ خودروی سواری را دارد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث‌فرهنگی، این کشتی فرانسوی با ۹ طبقه همچنین ظریفت اقامت شبانه ۵۲۰ نفر گردشگر را نیز در هر سفر دریایی داراست.

فاطمی اذعان داشت: این کشتی کروز همچنین به رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز است.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، قرار است این کشتی در مسیرهای مختلفی از جمله مسیر ساحلی خوزستان، بندرعباس و چابهار به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به قابلیت انجام سفرهای بین‌المللی توسط این کروز فرانسوی، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام سفرهای بین‌المللی توسط این کشتی در حال انجام است.

این مقام مسئول یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کشتی را تردد و انجام سفرهای دریایی به مقصد قطر در ایام برگزاری جام جهانی عنوان کرد و گفت: بدون شک با استفاده از این کشتی می‌توان گردشگران زیادی را از کشور قطر به ایران وارد کرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: همچنین امکان تردد گردشگران ایرانی علاقه‌مند به تماشای مسابقات جام جهانی قطر با استفاده از این کشتی وجود دارد که در این صورت سفر ارزان قیمت‌تری را نیز برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد.

این مقام مسئول در وزارت میراث‌فرهنگی تأکید کرد: براساس تدارکات به عمل آمده، طی چند روز آینده شاهد آغاز به کار کشتی کروز فرانسوی در بوشهر با حضور مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم بود.

وی‌ به آب‌اندازی کشتی کروز مذکور در آب‌های خلیج فارس را نقطه عطف گردشگری دریایی کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با افزایش ورود شناورهای بزرگ و کوچک تفریحی در خلیج فارس در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها