کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستگیری 12 متهم در پرونده مرگ با مشروبات الکلی


کد خبر : ۹۵۵۲۶دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶:۳۴۴۸۸ بازدید

همزمان با شروع تحقیقات در پرونده مسمومیت با الکل و مرگ 10 نفر در استان هرمزگان پس از دستور ویژه دادستان 12 متهم دستگیر و چند مرکز بزرگ تهیه، نگهداری و فروش مشروبات الکلی دست‌ساز نیز شناسایی شدند.

 همزمان با شروع تحقیقات در پرونده مسمومیت با الکل و مرگ 10 نفر در استان هرمزگان پس از دستور ویژه دادستان  12 متهم دستگیر و چند مرکز بزرگ تهیه، نگهداری و فروش مشروبات الکلی دست‌ساز نیز شناسایی شدند.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان مبنی بر مراجعه چندین نفر به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی، پیگیری این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع به علت جان باختن و مسمومیت چندین نفر از شهروندان به دستور مقام قضایی، اقدامات و تحقیقات فنی و پلیسی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مشروبات الکلی از همان لحظه ابتدایی آغاز شد.

در ادامه به دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، پلیس اطلاعات و امنیت استان چند مرکز بزرگ تهیه، نگهداری و فروش مشروبات الکلی دست‌ساز در شهرستان بندرعباس را شناسایی کردند و با تلاش بی وقفه مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، ۱۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی تأکید کرد: تحقیقات و اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان این پرونده ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر اطلاع‌رسانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته است بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و نظارت جدی خانواده‌ها بر رفتارهای فرزندان‌شان نیز تأکید کرد و آموزش پیامدهای سوء مصرف مشروبات الکلی به نوجوانان و جوانان، توجه به آموزه‌های دینی و مراقبت در استفاده از فضای مجازی را در این راستا، حائز اهمیت برشمرد.

«فاطمه نوروزیان» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز تعداد افراد جان‌باخته بر اثر مسمومیت الکلی در استان هرمزگان را ۱۰ نفر اعلام کرد.

وی اظهار داشت: از زمان آغاز موج جدید مسمومیت‌های الکلی در بندرعباس تاکنون 75 نفر با علائم این مسمومیت به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که تاکنون 10 نفر شامل 9 مرد و یک زن بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر 19 بیمار مسموم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد حال 4 نفر وخیم است. از ابتدای آغاز موج مسمومیت‌ها تاکنون 45 بیمار ناچار به دیالیز شده‌اند و 4 نفر هم دچار تاری دید هستند اما هیچ مورد نابینایی نداشتیم.نوروزیان گفت: بازه سنی افراد مسموم   15 تا 70 سال است، از همین منظر از افرادی که دچار علائم مرتبط با مسمومیت هستند می‌خواهیم برای تسریع درمان و صیانت از جان خود به سرعت به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها