کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

150 دانشجو در محاصره آتش و دود


کد خبر : ۹۵۵۲۵دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵:۴۱۶۱۴ بازدید

آتش‌سوزی در خوابگاه ۱۰ طبقه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تهران ۱۱ مصدوم داشت.

 آتش‌سوزی در خوابگاه ۱۰ طبقه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر  تهران ۱۱ مصدوم داشت.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۲۳:۳۱ شنبه گزارش این آتش‌سوزی در خیابان کریمخان خیابان به آفرین به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و مأموران سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.
نخستین بررسی‌ها نشان می‌‌داد  در قسمت حیاط خلوت خوابگاه ۱۰ طبقه دانشجویی دانشگاه امیر کبیر که حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان پسر در این ساختمان زندگی می‌‌کردند، مقداری مواد ضایعاتی وجود داشته که این قسمت دچار آتش‌سوزی شده و آتش به سقف‌های شیروانی این محل سرایت کرده بود.
وی با بیان اینکه دود حاصل از این آتش‌سوزی به طبقات رسیده بود، گفت: تعدادی از دانشجویان خود را از خوابگاه خارج کرده بودند اما تعدادی در قسمت پشت بام و داخل ساختمان در شرایط ناایمن قرار داشتند که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش وارد طبقات شدند و حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان را از محل خارج کردند.
ملکی خاطرنشان کرد: ۱۱ نفر از دانشجویان دچار دود گرفتگی شده بودند که ۱۰ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شدند اما یک نفر برای ادامه مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس روانه بیمارستان شد.
مرتضی محمدی، رئیس امور خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رابطه با وقوع این حادثه به ایسنا گفت:  دانشجویان خوابگاه با مشاهده دودگرفتگی، با آتش‌نشانی تماس گرفتند. آتش‌نشانی نیز فوراً در محل حاضر شد و در کنار آن برخی از اعضای معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز خود را به محل حادثه رساندند.وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نیروهای آتش‌نشانی نشان داد که انداختن ته سیگار در اتاقکی که حاوی دودکش و مقوا بوده، سبب ایجاد آتش شده است. البته اشتعال در حد زیادی نبوده و در حد همان اتاقک بوده است. بلافاصله نیز دانشجویان وقوع دودگرفتگی و احتمال حریق را اطلاع دادند و آتش مهار شد.هنوز مشخص نیست قطعاً چه کسی سبب وقوع آتش‌ شده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها