کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد 14 هزار واحدی شاخص بورس امروز شنبه


کد خبر : ۹۵۴۷۱شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲:۴۱۳۰۲۶ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران امروز با روند رو به رشد هفته کاری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات با رشد 14 هزار و ...
رشد 14 هزار واحدی شاخص بورس امروز شنبهرشد 14 هزار واحدی شاخص بورس امروز شنبه

بورس اوراق بهادار تهران امروز با روند رو به رشد هفته کاری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات با رشد 14 هزار و 41 واحد به رقم یک میلیون و 543 هزار و 759 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 3849 واحد به رقم 426 هزار و 332 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 141 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 10.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 664 هزار فقره معامله و به ارزش 7420 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 92 صدم درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن 91 صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 96 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس یک درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 79 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران، شستا و پتروشیمی پردیس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با رشد 154 واحد به رقم 21 هزار و 72 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 156 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 360 هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از 3.4 میلیارد سهام‌، حق تقدم واوراق مالی در قالب 358 هزار فقره معامله و به ارزش 2712 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، پالایش نفت لاوان، فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و توسعه مالی مهر آیندگان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی تا پایان تیر ماه عمدتا برگزار می‌شود، عمده شرکت‌ها سود شناسایی کردند و بنابراین کسانی که اقدام به سهامداری می‌کنند، منتظر سودهای مجامع باشند و چون امسال با تصویب نمایندگان در قانون بودجه شرکت‌ها ملزم شدند سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق سجام به حساب سهامداران واریز کنند، مشکلی برای دریافت سود سهام وجود ندارد.

همچنین با مصوبه سازمان بورس قرار شده است شرکت‌های بورسی و فرابورسی سودهای رسوب‌شده سال‌های گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم از طریق سجام به سهامداران واریز کنند تا حق‌الناسی بر گردن مدیران شرکت‌ها باقی نماند. در این زمینه شرکت سرمایه‌گذاری پردیس اولین شرکتی بوده است که سود سنواتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ در عید فطر برای سهامداران واریز کرد.

بقیه شرکت‌های بورسی و فرابورسی هم برای رعایت حق‌الناس سودهای رسوب‌شده را‌‌‌‌‌‌‌‌ به حساب سهامداران خود واریز کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها