طبیعی است اگر MG قصد بازگشت دوباره به بازار اروپا و تکرار محبوبیت روزهای نهچندان دور در بریتانیا را داشته باشد اما برای رسیدن به این هدف، باید اتاقهای محبوب بازارهای اروپایی را در سبد محصولاتش داشته باشد.
عرضه سوپرمینی MG3 که اتفاقا تازگیها به کشورمان نیز راه یافته، آغاز خوبی بود اما برگ برنده MG، چه در بازارهای اروپایی و چه در بازارهای رو به توسعه، کراساوور کامپکتی است که با هیجان نام GTS، مستقیما رو در روی نیسان قشقایی، هیوندای توسان (ix35) و کیا اسپورتیج قرار میگیرد. GTS اگرچه از هیجان چشمنواز مفهومی سال گذشته اتوشانگای (CS Concept) کمی فاصله گرفته و بیشتر به یک رنو کولئوس با آرایش MG شبیه شده، اما با تناسبات و فرمهای پُف کرده و عضلانی، خیلی خوب ژست یک شاسی بلند مدرن را به خود گرفته و بسیار شیک و تنومند جلوه میکند. این کراساوور چینی- انگلیسی با ابعاد 4.500×1.855×1.675 میلیمتر، برپایه پلتفرم کوراندوهای نسل3 سانگیانگ توسعه یافته و اینطور که گفته میشود، از سیستم تعلیق فولکسواگن تیگوآن بهره میبرد.
قوای محرکه نیز از موتور 2.0 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژری تامین میشود که با 217 اسب بخار قدرت، توان تولید حداکثر گشتاوری برابر با 349 نیوتن متر را دارد. این پیشرانه جمع و جور اما نیرومند، متصل به گیربکس 6 سرعته دو کلاچ و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، شتاب 8 ثانیهای به MG GTS میدهد. MG در ادامه موتورهای GDI جدید خود از جمله واحدهای 3 سیلندر 1.0 لیتری و 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو را نیز روی GTS عرضه خواهد کرد. GTS از نیمه نخست سال جاری میلادی در محدوده قیمت 70 تا 90 میلیون تومان در چین عرضه خواهد شد و با توجه به بازار داغ شاسی بلندهای شهری در کشورمان احتمالا از اواسط سال 94 به بعد شاهد حضور آن در جادههای کشورمان نیز خواهیم بود.