کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مزایده استقلال و پرسپولیس در روز 27 بهمن


کد خبر : ۹۵۳۸جمعه، ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱:۲۳۲۰۹۹ بازدید

مزایده 100 درصد برند و املاک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مجموع به قیمت کل پایه 580 میلیارد تومان در روز دوشنبه، 27 بهمن برگزار خواهد شد.

پس از تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس در هیات واگذاری، همگان منتظرند تا آگهی واگذاری این دو باشگاه اعلان عمومی شود و با برگزاری مزایده سرخابی ها خواب این رویا به واقعیت بپیوندد.


حراج سرخابی ها به صورت نقد و اقساط

بر اساس این گزارش؛ قیمت پایه هر یک از دو تیم قرمز و آبی 290 میلیارد تومان تعیین شده است که خریدار باید 40 درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد و 20 روز کاری پس از قطعیت معامله بپردازد و بقیه این مبلغ را هم به صورت اقساط با نرخ 15 درصد در مدت 2 سال با فاصله زمانی 6 ماهه پرداخت کند.


قیمت پایه 580 میلیاردی برای این دو تیم

همچنین ارزش‌گذاری 580 میلیارد تومانی برای این دو باشگاه تنها بر اساس برند، دو ورزشگاه مرغوب‌کار و درفشی‌فر، ساختمان مرکزی این دو تیم و زمینی تحت تملک باشگاه استقلال(تلو) انجام شده است.


برگزاری مزایده سرخابی ها 27 بهمن در سازمان خصوصی سازی

بر این اساس نیز قرار است آگهی عرضه استقلال و پرسپولیس در چند روز آینده منتشر و مزایده این دو باشگاه هم در روز دوشنبه، 27 بهمن در سازمان خصوصی سازی برگزار شود.


تعیین تکلیف پیشکسوتان و هواداران آبی و قرمز

اما سازمان خصوصی سازی شرط هایی را نیز برای تعیین تکلیف پیشکسوتان و هواداران تعیین کرده؛ از جمله این که خریداران مکلف هستند در صورتی که پیشکسوتان و هواداران متقاضی بخشی از سهام هر یک از این دو باشگاه باشند حداکثر تا سقف 20 درصد از سرخابی ها را با همان قیمتی که در مزایده برنده شده به آنها واگذار کند و در صورت نبود درخواست، خریداران مالک 100 درصدی این دو باشگاه خواهند بود.


خریدار، مالک برند و دارایی ها می شود

نکته مهم دیگر در این واگذاری هم این است که خریدار تنها مالک دارایی های این دو باشگاه می شوند و قرار است بدهی‌های فعلی و احتمالی این دو تیم با تشکیل هیئت تسویه تحت نظارت وزارت امور اقتصادای و دارایی و سازمان خصوصی سازی پس از احراز بدهی ها، تسویه شود؛ و پس از تسویه کامل بدهی ها دو باشگاه فعلی منحل می شود و خریداران جدید به عنوان مالکان استقلال و پرسپولیس، این دو تیم را با ساختار جدیدی راهی لیگ آینده فوتبال خواهند کرد.


بدهی بانکی و پرونده قضایی برای خریدار ممنوع

اما نکته دیگر برای خریداران استقلال و پرسپولیس این است که  متقاضی خرید این دو باشگاه تنها قادر به خرید یکی از آنها خواهد بود و خریدار نباید مالک باشگاه دیگری باشد. همچنین خریداران نباید به سیستم بانکی بدهی سنگین داشته باشند و نداشتن پرونده قضایی و کیفری از دیگر شروط برای خریداران استقلال و پرسپولیس است.


صلاحیت خریدار باید تائید شود

بعلاوه این پس از برگزاری این مزایده و نیز مشخص شدن بالاترین رقم پیشنهادی برای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس، خریدار نهایی بعد از تایید صلاحیت توسط کمیته ای متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر دادگستری و وزیر ورزش و جوانان مشخص و اعلام خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها