کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نقض حکم قصاص قاتل شهید رنجبر


کد خبر : ۹۵۳۱۵یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰:۱۹۲۴۵۸ بازدید

حکم قصاص عامل قتل ستوان شهید علی‌اکبر رنجبر در حالی از سوی دیوان‌عالی کشور نقض شد که قرار است سلامت روان متهم از سوی هیأت تخصصی پزشکی قانونی بررسی شود.

حکم قصاص عامل قتل ستوان شهید علی‌اکبر رنجبر در حالی از سوی دیوان‌عالی کشور نقض شد که قرار است سلامت روان متهم از سوی هیأت تخصصی پزشکی قانونی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» رسیدگی به این پرونده از شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در حالی آغاز شد که ستوان‌یکم علی‌اکبر رنجبر؛ جانشین پاسگاه بیدزرد از سوی مردی جوان مقابل یک رستوران به شهادت رسید.

پس از دستگیری قاتل در روز ۱۵ بهمن، پرونده با قید فوریت مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت روز ۱۴ اسفند، دادگستری کل استان فارس از صدور حکم قصاص، شلاق و حبس برای قاتل خبر داد.

اما وکیل قاتل به رأی اعتراض کرد و پرونده برای اعلام نظر به شعبه نهم دیوان‌عالی کشور ارجاع داده شد. این مرجع قضایی در نهایت با بررسی پرونده، رأی قصاص صادره از سوی شعبه دادگاه کیفری را نقض کرد و دستور به بررسی مجدد این پرونده داد.

در حکم دیوان‌عالی آمده است: هنگام بررسی مددکاری برای تشکیل پرونده شخصیت متهم، عنوان شده وی نیاز به معاینه روانی از سوی پزشکی قانونی دارد و از آنجا که به نظریه پزشکی قانونی اعتراض شده اما به هیأت تخصصی مربوطه ارجاع نشده است و هیچ انگیزه‌ای اعم از سیاسی یا شخصی در پرونده مطرح نشده و اینکه گزارش شده اختلال روانی در خانواده آنها مسبوق به سابقه بوده و بعضی از افراد خانواده وی اقدام به خودکشی کرده‌اند، اعتراض وکیل محکوم‌علیه در این موارد موجه است و حکم صادره نقض می‌شود تا دستور داده شود کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی با معاینه متهم و ملاحظه پاسخ‌هایی که در دفاع از خود ارائه داده نسبت به اعلام پاسخ درباره اینکه آیا متهم جنون حتی از نوع ادواری دارد یا خیر و اینکه آیا فعل وی از روی اراده و اختیار صادر شده است یا خیر، اعلام نظر کند.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها