کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برای خرید یک خودرو آلمانی در ایران چقدر باید هزینه کرد ؟


کد خبر : ۹۵۲۹جمعه، ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱:۵۲۸۷۰۵ بازدید

خودروهای آلمانی و به ویژه محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و همیشه جایگاه بالایی در میان خریداران خودرو در ایران داشته‌اند و به نوعی نمادی از توان مالی ...
برای خرید یک خودرو آلمانی در ایران چقدر باید هزینه کرد ؟برای خرید یک خودرو آلمانی در ایران چقدر باید هزینه کرد ؟

خودروهای آلمانی و به ویژه محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و همیشه جایگاه بالایی در میان خریداران خودرو در ایران داشته‌اند و به نوعی نمادی از توان مالی خریدار به شمار می‌روند و به همین دلیل هم همیشه مشتریان ویژه خود را در بازار دارند تا جایی که حتی افزایش چند برابری قیمت هم نتوانست شمار واردات و فروش آن‌ها را کاهش دهد. در این بخش سری به نمایشگاه‌های خودرو زده‌ایم تا مروری بر آخرین قیمت‌های بعضی از محصولات این دو برند محبوب آلمانی داشته باشیم. قیمت‌ها از نمایشگاه‌های تهران اخذ شده‌اند و در هر مورد تلاش کردیم با مقایسه قیمت چند نمایشگاه، قیمت‌های منطقی‌تر را استخراج کنیم.

مرسدس بنز

برند محبوب آلمانی این روزها وضعیت نامشخصی در بازار ایران دارد و با وجود آنکه ستاره ایران به صورت رسمی عرضه محصولات مرسدس‌بنز در ایران را بر عهده دارد اما به دلیل عدم فعالیت مناسب از سوی این شرکت، بازار محصولات مرسدس بنز تقریباً به طور کامل در اختیار وارد کنندگان شخصی است و به همین دلیل تنوع گسترده‌ای در آپشن‌ها و تیپ‌های وارد شده به کشور دیده می‌شود که حاصل آن اختلاف‌های چند ده میلیون تومانی خودروها در بازار است.

بررسی را با مرسدس بنز Cکلاس آغاز می‌کنیم که یکی از محبوب‌ترین مرسدس‌بنزهای بازار ایران است. نسل جدید این خودرو به تازگی به بازارهای جهانی معرفی شده و با طراحی ظاهری شبیه به S کلاس در ابعاد کوچک‌تر، کاملاً از نسل پیشین خود متفاوت است اما به دلیل ورود کم تعداد به بازار ایران، قیمت‌های عجیبی دارد به گونه‌ای که در نمایشگاه‌های تهران تعداد انگشت‌شمار این خودرو با قیمت‌هایی بین ۴۳۰ تا ۴۹۰ میلیون تومان عرضه شده است که قیمت بسیار بالایی برای Cکلاس به شمار می‌رود و با این قیمت به راحتی می‌توان یک E کلاس خرید. اما یک پرداخت معقول‌تر می‌تواند خرید مدل‌های C200 مدل ۲۰۱۴ باشد که در بازار قیمتی بین ۲۸۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان دارند که در مدل‌های بالا معمولاً شاهد نصب کیت بدنه AMG بر روی خودرو هستیم. اگر خودروی بزرگ‌تری می‌خواهید می‌تواند به سراغ E کلاس بروید.

این خودرو که پس از فیس‌لیفت دو سال قبل زیباتر هم شده است در مدل‌های ۲۰۱۵ قیمتی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان دارند که با این قیمت خودرویی تقریباً کامل از نظر امکانات از سری E250 را به دست خواهید آورد که البته اگر از خیر کیت AMG آن بگذرید قیمت‌ها به حدود ۴۸۰ میلیون تومان تنزل می‌کند. البته اگر سال تولید خودرو خیلی برایتان اهمیت ندارد خرید مدل‌های ۲۰۱۴ هنوز هم یک خرید منطقی است که در مدل‌های کم شمار وارد شده توسط ستاره ایران قیمتی بین ۴۳۵ تا ۴۵۰ میلیون تومان دارند که از نظر امکانات تقریباً کامل است و تنوع زیادی ندارد و البته از گارانتی شرکت بهره می‌برد ولی در مدل‌های وارد شده شخصی تنوع امکانات زیاد است و قیمت‌ها هم بسته به آنکه فروشنده بخواهد سریع‌تر خودرو را بفروشد یا هنوز هم امید به مشتری جدید داشته باشد و البته بسته به امکانات خودرو بین ۳۷۰ تا ۴۲۰ میلیون تومان متغیر است.

ب‌ام‌و

این شرکت باواریایی در این روزهای بازار ایران از مرسدس‌بنز خوش شانس‌تر است چون پرشیاخودرو به عنوان عرضه‌کننده محصولات ب‌ام‌و حضور پررنگ‌تری در بازار ایران دارد و این مسأله باعث شده قیمت‌ها تا حدودی تحت کنترل و البته قابل پیش‌بینی باشد ضمن اینکه تنوع محصولات این شرکت هم در ایران بالاتر از محصولات مرسدس‌بنز است.

ابتدا به سراغ سری ۳ می‌رویم، خودرویی که این روزها مدل‌های ۲۰۱۵ آن به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که البته کمی بالا است و فعلا برای خرید آن زود است اما اگر می‌خواهید به سراغ ب‌ام‌و بروید شاید بهتر است کار را با مدل‌های ۲۰۱۴ از سری ۳۲۰i آغاز کنید که با پکیج M Power بر روی بدنه، قیمتی در حدود ۲۸۵ میلیون تومان دارند. یک رده بالاتر سری ۵ دوست‌داشتنی نشسته است که از دید بسیاری از علاقه‌مندان ب‌ام‌و، زیباترین سدان در طیف محصولات این شرکت به شمار می‌رود ضمن آنکه خودروی جادارتری از سری ۳ است.

مدل‌های ۵۲۸i سال ۲۰۱۵ این خودرو تنوع قیمتی زیادی در بازار دارد که از حدود ۳۷۰ میلیون تومان آغاز می‌شود و در مدل‌های فول تا ۴۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد اما به طور معمول برای خرید این مدل‌ها باید حدود ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کنید تا خودرویی با امکانات بالا را در اختیار داشته باشید.

به سراغ سری X محصولات ب‌ام‌و برویم، جایی که برای خرید X1 به عنوان کوچک‌ترین و ارزان‌ترین عضو خانواده باید حداقل ۲۵۰ میلیون تومان کنار بگذارید. براساس بررسی‌ها این خودرو چندان پرفروش نیست و به همین دلیل هم تعداد نمایشگاه‌هایی که X1 را برای عرضه داشته باشند کم است اما برای خرید مدل‌های X1 18i به عنوان مدل پایه باید رقمی در حدود ۲۶۵ میلیون تومان بپردازید. البته اگر موتور بزرگ‌تری می‌خواهید می‌توانید به سراغ X1 28i بروید که قیمتش بالای ۳۰۰ میلیون تومان است و در مدل‌های ۲۰۱۵ که کم شمار هم هستند این قیمت به بالای ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسد که با توجه به ابعاد و کارآیی خودرو قیمت بالایی است.

برادر بزرگ‌تر این خودرو، مدل X3 اما بر خلاف برادر کوچک‌تر به وفور در بازار یافت می‌شود هر چند این مسأله کمک زیادی به منطقی شدن قیمت آن نمی‌کند به ویژه که بدانیم این خودرو بر روی شاسی سری ۳ ساخته شده و آنقدرها هم شاسی‌بلند نیست! مدل‌های X3 28i سال ۲۰۱۵ که معمولاً هم با کیت بدنه Power M عرضه می‌شوند این روزها قیمت‌هایی بیش از ۴۹۰ میلیون تومان در بازار دارند که بیشتر آن پولی است که برای خاص بودن خودرو و البته سال تولید می‌پردازید ولی اگر این مسأله برایتان مهم نیست مدل‌های ساده‌تر ۲۰۱۵ را می‌توانید با قیمتی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هم در بازار بیابید هر چند نمونه‌هایی ارزان‌تر هم در حدود ۳۶۰ میلیون تومان وجود دارد که از نظر امکانات ضعیف‌تر است. مدل‌های ۲۰۱۴ این خودرو با حضور پر رنگ ۲۰۱۵ها کمی کم رنگ شده‌اند اما این مسأله حداقل این مزیت را دارد که قیمتشان افت محسوسی داشته و اکنون یک خودروی مناسب از این سال را به راحتی می‌توانید با قیمتی در حدود ۳۱۵ تا ۳۴۰ میلیون تومان خریداری کنید.

خودرو نگار



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها