کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار قوه قضائیه به شهروندان درباره پیامک‌های سامانه همتا


کد خبر : ۹۵۱۴۶دوشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲:۴۳۵۱۱۰ بازدید

قوه قضائیه به شهروندان هشدار داد که پیامک‌های مربوط به سامانه همتا (طرح رجیستری تلفن همراه)...
هشدار قوه قضائیه به شهروندان درباره پیامک‌های سامانه همتاهشدار قوه قضائیه به شهروندان درباره پیامک‌های سامانه همتا

قوه قضائیه به شهروندان هشدار داد که پیامک‌های مربوط به سامانه همتا (طرح رجیستری تلفن همراه) فقط با سرشماره HAMTA ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در تازه‌ترین پیامک از سری پیامک‌های هشداری به شهروندان اعلام کرد: «پیامک‌های مربوط به سامانه همتا (طرح رجیستری تلفن همراه) فقط با سرشماره HAMTA ارسال می‌شود. سایر پیامک‌ها، جعلی و با هدف سوءاستفاده از اطلاعات بانکی شماست. به هیچ وجه وارد لینک‌های ارسال شده جعلی نشوید».

بنا بر این گزارش، اگر با پیامکی به اسم سامانه همتا مواجه شدید که برای جلوگیری از قطع شدن گوشی از شما درخواست پول کرد، لازم است بدانید سایت رسمی سامانه همتا hamta.ntsw.ir است و این سامانه هم برای انجام فرآیندهای خود وجهی دریافت نمی‌کند.

پیش از این، رئیس پلیس فتا البرز به کاربران هشدار داده بود که در خصوص کلاهبرداری‌ اینترنتی و پیامکی تحت عنوان «رجیستری تلفن همراه » دقت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ جلیلیان در این رابطه گفته بود: شیوه  کلاهبرداری این مجرمان با هک حساب‌های کاربری ارسال پیامک انبوه یا با استفاده از شماره‌های همراه شخصی است و  پیامی با عنوان تلفن شما رجیستری نشده به‌زودی شبکه آن قطع می‌شود کاربر را به یک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی ، اطلاعات حساب وی را مورد دستبرد قرار می دهند.

طرح رجیستری یا شناسنامه‌دار کردن تجهیزات سیم‌کارت‌خور، از ابتدا به‌عنوان راهی برای مبارزه با قاچاق مطرح شد. با اجرای این طرح، یکی از اقداماتی که لازم است قبل از خرید تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت تلفن همراه است. استعلام اصالت تلفن همراه به‌منظور بررسی قانونی بودن، نو یا دست دوم بودن، مشخصات فنی دستگاه، اطلاعات نشان‌تجاری، مدل، شرکت گارانتی‌کننده و نظایر آن انجام می‌شود.

مشتریان می‌توانند قبل از خرید تلفن همراه، با پیامک‌ کردن شناسه ۱۵ رقمی IMEI (که روی جعبه تلفن همراه درج شده است) به شماره ۷۷۷۷، اصالت تلفن همراه را استعلام کنند. به طور کلی انجام فرآیند استعلام اصالت از طریق درگاه‌های ارتباطی سامانه همتا امکان‌پذیر است که این درگاه‌ها شامل سامانه پیامکی ۷۷۷۷، کد دستوری #۷۷۷۷*، اپلیکیشن همتا و وب‌سایت اینترنتی همتا به نشانی hamta.ntsw.ir می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها