کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه تبلیغات همراه اول به اندازه یارانه 15 میلیون ایرانی


کد خبر : ۹۵۰۳۹شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱:۲۷۴۷۴۷ بازدید

هزینه تبلیغات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در سال 1400 معادل یارانه بیش از 15 میلیون ایرانی در یک ماه بوده است.
هزینه تبلیغات همراه اول به اندازه یارانه 15 میلیون ایرانیهزینه تبلیغات همراه اول به اندازه یارانه 15 میلیون ایرانی

هزینه تبلیغات شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در سال 1400 معادل یارانه بیش از 15 میلیون ایرانی در یک ماه بوده است.

گزارش‌های مالی این گروه نشان می‌دهد «همراه اول» در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸۶ میلیارد تومان برای تبلیغات و آگهی هزینه کرده است.

هزینه تبلیغات این شرکت در سال ۱۳۹۹ رقمی معادل ۴۱۹ میلیارد تومان بوده است.

گزارش‌های مالی این گروه همچنین آشکار می‌کند که هزینه تبلیغات این شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی ۶۶ درصدی داشته است.

محاسبه سایت «نود اقتصادی» نشان می‌دهد با در نظر گرفتن یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، هزینه تبلیغات «همراه اول» در سال ۱۴۰۰ معادل یارانه بیش از ۱۵ میلیون ایرانی در یک ماه بوده است.

بررسی گزارش‌های مالی این شرکت در سامانه «کدال» هم نشان می‌دهد این گروه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

همراه اول درآمد اصلی خود را از مشترکین خطوط ثابت و دائمی به دست می‌آورد.

اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در مجمع عمومی سالانه سهامداران «همراه اول» اعلام شد که سود خالص این شرکت در سال ۹۹ رقمی معادل چهار هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان بوده است.

برپایه آمار‌ها، تعداد سیم‌کارت‌های موجود این اپراتور در بازار ایران از مرز ۱۰۰ میلیون گذشته که حدود ۸۰ درصد این سیم‌کارت‌ها اعتباری و ۲۰ درصد نیز دائمی است.

 سود شرکت «همراه اول» در شرایطی رو به افزایش است که سال ۱۳۹۹ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات از  تخلف چند صد میلیارد تومانی اپراتورها خبر داده بود.

آذری جهرمی گفته بود که «اپراتورها در ایران به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان گران فروشی کرده‌اند.»

او از ارسال پرونده گران‌فروشی و تخلف اپراتورهای «ایرانسل» و «همراه اول» از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به شعبه تعزیرات خبر داده بود.

گزارش‌های سال مالی این دو شرکت که براساس آن مالیات پرداخت می‌کنند، نشان می‌‌داد آنها با وجود کسب سود‌های هنگفت، در پی سود بیشتر بوده و تعرفه‌های خود را افزایش داده بودند.

این شرکت‌ها با وجود سود‌های هنگفت مالی در ماه‌های اخیر نیز بارها خواستار افزایش تعرفه بسته‌‌های اینترنتی خود شده بودند.

پیش از آغاز سال ۱۴۰۱ این شرکت‌ها به همراه بسیاری دیگر از شرکت‌های اینترنتی خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ اینترنت در سال جاری شده و اعلام کرده بودند با تعرفه‌های ثابت امکان فعالیت نخواهند داشت.

آنها مدعی بودند ثابت ماندن تعرفه‌ها در سال‌های گذشته آن‌قدر به آن‌ها «ضرر» زده که این افزایش را ناگزیر کرده است.

۲۵ فروردین ماه سال‌جاری هم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نهایت با این درخواست افزایش موافقت کرد و وعده داد گرانی بسته‌های اینترنتی را «جبران» خواهد کرد.

این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفته که ابراهیم رئیسی در شعار‌های خود وعده اینترنت رایگان برای گروه‌های کم‌درآمد را مطرح کرده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها