کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اروپایی‌ها مخفیانه از روسیه نفت می‌خرند


کد خبر : ۹۵۰۳۲جمعه، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷:۳۹۱۸۸۸ بازدید

یک پایگاه غربی نوشته کشورهای اروپایی علی‌رغم تهدید روسیه به تحریم همچنان در حال خرید نفت از این کشور به صورت مخفیانه هستند.
اروپایی‌ها مخفیانه از روسیه نفت می‌خرنداروپایی‌ها مخفیانه از روسیه نفت می‌خرند

یک پایگاه غربی نوشته کشورهای اروپایی علی‌رغم تهدید روسیه به تحریم همچنان در حال خرید نفت از این کشور به صورت مخفیانه هستند.

 منابع خبری می‌گویند نفت روسیه طی هفته‌های گذشته راهش را به بازار اروپا باز کرده. با آنکه تهدیدها و لفاظی‌ها برای تحریم روسیه همچنان ادامه دارند اما محموله‌های نفت این کشور تحویل نفت‌کش‌ها می‌شوند و در حالی که مقصدشان «نامعلوم» اعلام می‌شود سر از بازارهای نفت اروپا در آورده و در آنجا به صورت مخفیانه خرید و فروش می‌شوند.  

پایگاه فورچون به نقل از تانکر ترکرز که حرکت نفتکش‌ها را رصد می‌کند نوشته تنها در ماه آوریل به طور متوسط روزانه ۱.۶ میلیون بشکه نفت، روسیه را ترک کرده و روانه مقصدهای نامعلوم شده است.

گزارشی جدید از وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهد این رویه به تازگی افزایش پیدا کرده و در ماه آوریل بیش از ۱۱.۱ میلیون بشکه نفت تحویل تانکرهایی بدون مقصد معلوم شده‌اند. این در حالی است که تا قبل از آغاز جنگ اوکراین آمار ارسال چنین محموله‌هایی تقریباً صفر بوده است.

با آنکه اتحادیه اروپا هنوز به صورت رسمی واردات نفت از روسیه را تحریم نکرده، تاجران نفتی در اروپا خودشان به پیشواز تحریم‌های احتمالی رفته‌اند. پایگاه فورچون نوشته این تاجران نگران هستند که خرید نفت از روسیه به عنوان تأمین مالی دولتی دیده شود که به ارتکاب «جرائم جنگی» متهم شده است.

اما اکنون که ۶ هفته از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، نفت ارزان‌قیمت روسیه برای تاجران نفتی اروپایی وسوسه‌انگیزتر از آن است که بتوانند از آن بگذرند.

پایگاه فورچون در پاسخ به این سوال که عنوان «مقصد نامعلوم» چه معنایی می‌دهد نوشته نفت در دریا به کشتی‌های بزرگتری منتقل شده و با نفتی که از مبدأهای دیگر آمده مخلوط می‌شود تا به این شکل، نقطه مبدأ آن نامعلوم شود.

تاجران به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند نفتی که به عنوان نفت مخلوط لتونی یا نفت مخلوط ترکمنستان در بازار عرضه می‌شود حاوی مقادیر زیادی نفت روسیه است.

اما نامعلوم اعلام کردن مقصد کشتی‌ها تنها روش روسیه برای دور زدن تحریم‌ها نیست. روش دیگر این است که کشتی‌ها ترانسپوندر خودشان را روشن کنند. فورچون نوشته انجام این اقدام از زمان آغاز جنگ اوکراین ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا کشورهایی هستند که نفت روسیه را تحریم کرده‌اند اما اتحادیه اروپا که وابستگی بیشتری به انرژی روسیه دارند هنوز بر سر تحریم‌ها تصمیمی نگرفته‌اند. روسیه در حال حاضر تأمین‌کننده ۲۷ درصد از نفت کشورهای اروپایی است.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده‌اند.

پایگاه فورچون نوشته اتحادیه اروپا متعهد شده واردات گاز از روسیه را تا دو سوم در سال کاهش دهد. قرار است ۲۷ کشور عضو این اتحادیه اواسط ماه می طرحی را منتشر کنند که در آن برنامه بروکسل برای قطع خرید نفت، گاز و زغال‌سنگ از روسیه تشریح شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها