کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحلیل امام جمعه رشت از ریشه‌های فقر، گرانی و فساد/ امتحان الهی است


کد خبر : ۹۴۹۱۷سه شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷:۲۵۸۰۰ بازدید

امام جمعه رشت معتقد است که فقر ، گرانی و فساد امتحان الهی است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.

آیت الله رسول فلاحتی، روز پانزدهم ماه رمضان در مصلای رشت در تفسیر آیه‌های ۱۰ و ۱۱ سوره احزاب به جمعیت ۱۰ هزار نفری لشکر کفار در مقابل سپاه ۳ هزار نفری مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: دو گروه به خدا گمان داشتند و نخستین آن منافقان و بیماردلان بودند که منافقان عقیده داشتند مردم مدینه دیگر به استیصال می‌رسند، اما گروه دوم مومنان بودند که گمان حسن و خوب داشتند و می‌پنداشتند خدا به طور قطع نصرت را از آن آن‌ها خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احزاب امتحان و آزمایش شدند، افزود: این سنت خداست که همه انسان‌ها باید امتحان شوند تا مومن از کافر و منافق جدا شود.

آیت الله رسول فلاحتی، آزمایش و امتحان تمام انسان‌ها را سنت الهی خواند و افزود: خدا مومن را می‌آزماید و در این راستا هر انسانی که بخواهد به مقام معنوی برسد باید از امتحان‌های الهی سربلند بیرون آید.

وی، امتحان را سنت جاری خدا بر انسان و جوامع بشری عنوان کرد و گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مومن همواره باید امیدوار به رحمت الهی و خوف از خدا باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها