کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لزوم هدیه دادن در نمایشگاه چیست و چه هدایای نمایشگاهی مناسب است؟


کد خبر : ۹۴۸۷۱دوشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۴۵۱۴ بازدید

هر ساله چندین نمایشگاه تجاری و صنعتی در ایران و جهان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها، گسترش آگاهی از برند و دسترسی به مخاطبان B2B و ...

هر ساله چندین نمایشگاه تجاری و صنعتی در ایران و جهان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها، گسترش آگاهی از برند و دسترسی به مخاطبان B2B و B2C جدید است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باعث می‌شود نام برند شما در ذهن بازدیدکنندگان نمایشگاه ماندگار شود، اعطای هدایای تبلیغاتی است. اگر به‌تازگی نمایشگاهی در پیش دارید و نمی‌دانید در نمایشگاه های امسال چه هدایایی هدیه دهید، مقاله حاضر را تا انتها مطالعه کنید.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

به‌طور کلی، هر نوع هدیه‌ای که بتوان آن را با چاپ لوگو، اطلاعات تماس یا هر طرح و متن دیگری سفارشی کرد، هدیه‌ای تبلیغاتی‌ست. هدایای تبلیغاتی هر چیزی اعم از اقلام چرمی، ماگ، خودکار، صنایع دستی، ساعت، وسایل چوبی و... را دربرمی‌‌گیرند. با توجه به شخصی که قرار است این هدیه را دریافت کند، می‌توانید اقلام مورد نظرتان را انتخاب کنید و با چاپ اطلاعات دلخواه، در ذهن او اثری ماندگار از کسب‌وکار خود بر جا بگذارید. 

اهمیت هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها برای یک کسب‌وکار چیست؟

اعطای هدایای تبلیغاتی مزایای زیادی را برای کسب‌وکار شما به‌همراه دارد. علاوه بر افزایش اعتبار برند شما، رسانه تبلیغاتی بسیار قدرتمندی برای بازاریابی محصولات شما محسوب می‌شوند. از جمله مهم‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد آگاهی از برند

اصلی‌ترین مزیت هدایای تبلیغاتی، ایجاد آگاهی از برند است. ماندگاری، اصلی‌ترین مشخصه این هدایاست و در نتیجه، هربار که مشتریان از هدایای تبلیغاتی شما استفاده می‌کنند، نام برند شما برای آنان تکرار می‌شود. علاوه بر این، نام برند شما در معرض دید افراد بیشتری قرار خواهد گرفت و مشتریان B2B و B2C بیشتری از فعالیت کسب‌وکار شما آگاهی پیدا خواهند کرد.  

ارتباط فیزیکی با مشتری

با توجه به این‌که هدایای تبلیغاتی ماهیتی فیزیکی دارند و مشتریان می‌توانند آن‌ها را لمس کنند، ارتباط قوی‌تری با برند شما برقرار خواهند کرد. در نتیجه، نام برند و کسب‌وکار شما در ذهن آنان ماندگارتر خواهد شد.

افزایش اعتبار برند

اعطای هدایای تبلیغات به مشتریان بالقوه، به معنای آن است که به مشتریان خود اهمیت می‌دهید. از این رو، آنان بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و احتمال این‌که با شما وارد مذاکره و معامله شوند بیشتر خواهد شد.

نمایش کیفیت برند

مشت نمونه خروار! هدایایی که در یک نمایشگاه یا سایر رویدادها به مشتریان خود تقدیم می‌کنید، کیفیت محصولات برند شما را برای آنان به نمایش می‌گذارد. طبیعتا هر چه کیفیت این هدایا بالاتر باشد، کیفیت و اعتبار برند شما هم نزد آنان افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، این حس به آن‌ها دست می‌دهد که با مجموعه‌ای حرفه‌ای طرف هستند.

تبلیغ دائمی برند

هدایای تبلیغاتی، شامل اقلامی مثل لیوان، جاسوئیچی، خودکار، تیشرت و... هستند و افراد در کارهای روزمره‌شان از این‌ها استفاده می‌کنند. در نتیجه، نام برند شما همواره مقابل دیدگان آن‌ها قرار دارد و حتی اگر هم بخواهند، نمی‌توانند آن را فراموش کنند.

رسانه‌ای مقرون‌به‌صرفه

یکی از مهم‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی این است که یکبار هزینه می‌کنید اما تا ماه‌ها و حتی سال‌ها تبلیغ برند شما ادامه دارد. در واقع، برخلاف تبلیغات آنلاین یا تبلیغات تلویزیونی که در کسری از ثانیه از ذهن افراد محو می‌شود، هدایای تبلیغاتی تا مدت‌ها نام برند شما را در ذهن مخاطبان حک می‌کند.

جذاب‌ترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی کدام‌اند؟

هدیه‌ای که در نمایشگاه‌ها به بازدیدکنندگان اعطا می‌کنید، نماد اعتبار و هویت کسب‌وکار شما هستند. بنابراین، در انتخاب آن باید نهایت سخت‌گیری و دقت را به‌کار ببندید. هدایایی که در زیر ارائه کرده‌ایم، انتخاب بسیار مناسب و بعضا مقرون‌به‌صرفه‌ای برای هدیه‌دادن در نمایشگاه‌ها هستند:

هدایای تبلیغاتی چوبی

اگر دوست دارید ارتباط نزدیکی با مشتریان خود برقرار کنید و تا مدت‌ها در ذهن آنان ماندگار شوید، هدایای چوبی گزینه بسیار مناسبی هستند. این نوع هدایای تبلیغاتی شامل ست رومیزی، زیر لیوانی، گلدان تراریوم، استند گوشی و... هستند. شما می‌توانید اطلاعات و طرح‌های دلخواهتان را روی این وسایل چوبی چاپ کنید و هدیه‌ای کاملا سفارشی و خاص به مشتریان خود عرضه کنید.

ست پذیرایی

ست های پذیرایی، از دیگر چیزهایی هستند که به‌عنوان هدایای تبلیغاتی می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. هدایای پذیرایی عموما شامل اقلامی مثل ماگ، شیشه‌های کوچک آجیل، ظروف پذیرایی و... هستند. این اقلام خیلی زود به ابزار دم دستی افراد تبدیل می‌شود و همیشه در معرض دید آن‌ها خواهد بود. در نتیجه، برندینگی بسیار قوی برای کسب‌وکار شما ایجاد خواهند کرد.

ست اداری

اگر مشتریان شما مدیران و افراد بلندپایه هستند، ست‌های اداری که جزء هدایای نفیس محسوب می‌شوند، گزینه‌ای عالی برای هدایای تبلیغاتی هستند. در این ست‌ها از مواردی مثل سررسید، ماگ، اقلام چرمی مانند جاسوئیچی و کیف پول، انواع خودکار و روان‌نویس، دفترچه یادداشت و... استفاده می‌شود و به‌دلیل نفیس و کاربردی‌بودنشان، اعتبار کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهند. اکثر این موارد از قابلیت چاپ برخوردار هستند و در صورت تمایل می‌توانید طرح‌های مورد نظرتان را روی آن‌ها چاپ کنید.

ست هدایای دیجیتال

هدایای دیجیتال، از جمله نفیس‌ترین هدایای تبلیغاتی برای نمایشگاه‌های فصل بهار هستند. در این ست‌ها، چیزهایی مثل پاوربانک، فلش مموری، هدست گردنی، خودکار فلزی، دفترچه یادداشت و... گذاشته می‌شوند. همچنین، با چاپ لیزری، امکان چاپ انواع طرح و نوشته روی این اقلام امکان‌پذیر است. اگر دوست دارید هدیه‌ای به‌یادماندنی به مشتریانتان اعطا کنید و تاثیری فراموش‌نشدنی روی آن‌ها بگذارید، ست هدایای دیجیتال انتخابی عالی‌ست.

سخن پایانی

نمایشگاه‌ها بهترین بهانه برای دسترسی به مشتریان جدید و ایجاد آگاهی از برند هستند. اگر در سال جاری نمایشگاهی در پیش دارید و می‌خواهید که اثری ماندگار بر بازدیدکنندگان غرفه‌هایتان بگذارید، هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی اقدام موثر و کارآمدی هستند. در مقاله حاضر با شما درباره انواع هدایای تبلیغاتی برای نمایشگاه صحبت کردیم و چند مورد از جذاب‌ترین هدایا را به شما معرفی کردیم. اگر قرار باشد در نمایشگاهی از غرفه کسب‌وکاری بازدید کنید، دوست داریم کدام‌یک از این‌ها را هدیه بگیرید؟ برای اطلاع از قیمت هدایای تبلیغاتی حس هفتم و دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب هدایا، با کارشناسان ما در تماس باشید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها