کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت لبنبات برگشت خورد


کد خبر : ۹۴۸۰۴شنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶:۳۷۸۵۲ بازدید

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: افزایش قیمت در برخی از محصولات لبنی و در برخی از برند ها رخ داد که...
افزایش قیمت لبنبات برگشت خوردافزایش قیمت لبنبات برگشت خورد

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: افزایش قیمت در برخی از محصولات لبنی و در برخی از برند ها رخ داد که با تذکر وزارت جهاد کشاورزی و انجمن صنایع لبنی به قیمت قبل برگشت.

تسنیم نوشت: محمدرضا بنی‌طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در واکنش به افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی در روزهای اخیر اظهار داشت: قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری دستوری تغییر قیمتی نداشته است و تنها افزایش قیمت در برخی از محصولات لبنی و در برخی از برند ها رخ داد که با تذکر وزارت جهاد کشاورزی و انجمن صنایع لبنی به قیمت قبل برگشت.

وی افزود: قیمت لبنیات در حال حاضر به قیمت اسفند سال گذشته عرضه می‌شود و در این مدت تغییر نداشته است و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز قیمت لبنیات تغییری نخواهد داشت.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ادامه داد: تعیین قیمت فرآورده های لبنی بسته به نرخ شیر خام است و در صورتی که قیمت این محصول افزایش زیادی نداشته باشد میزان تغییر قیمت زیاد نخواهد بود.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ حقوق و دستمزد، مواد بسته بندی و دیگر هزینه های سربار بر قیمت لبنیات تاثیر گذار است اما از آنجا که حدود ۷۰ درصد قیمت فرآورده های لبنی را قیمت شیرخام است، در صورتی که نرخ آن افزایش پیدا کند، تاثیر زیادی بر روی قیمت فرآورده های لبنی دارد.

بنی‌طبا با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری نصب قیمت تولید کننده در کنار قیمت مصرف کننده اجرایی می شود گفت: از ماه آینده بر روی کلیه محصولات لبنی قیمت تولید کننده نیز به منظور شفاف سازی درج می شود.

وی گفت: در برخی از محصولات لبنی از جمله شیر و ماست ساده که مشمول قیمت گذاری دستور است  حتی با ضرر عرضه می شود که در صورت نصب قیمت تولید کننده این واقعیت مشخص می‌شود؛ حداکثر سودی نیز که برای بخش توزیع و خرده فروشی در نظر گرفته شده ۳۰ درصد است.

بنی طبا از نحوه قیمت گذاری حق پخش محصولات لبنی نیز انتقاد کرد و گفت: درحالی که برای اقلام محصولات لبنی ضروری که به صورت سرد و با هزینه بیشتر پخش می شود ۱۱ درصد و برای دیگر اقلام لبنی ۱۲ درصد سود پخش در نظر گرفته شده است اما برای محصولی مانند آب آشامیدنی ۱۴ درصد سود در نظر گرفته شده است و ملاک تعیین این سود مشخص نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها