کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاهی به برنامه سامسونگ برای سال 2015


کد خبر : ۹۴۳۳یکشنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵:۳۱۴۴۹۹ بازدید

طبق اعلام مقامات آگاه، سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم الکترونیکی در دنیا رویکرد جدیدی را در قبال تولید و عرضه گوشی‌های ...
نگاهی به برنامه سامسونگ برای سال 2015نگاهی به برنامه سامسونگ برای سال 2015
 
اگر این ادعاها صحت داشته باشد، سامسونگ قرار است 2 نسخه متفاوت از جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی گلکسی اس 6 را در کنفرانس مطبوعاتی خود در ماه مارس معرفی کند. نسخه اول گلکسی اس 6 دارای بدن‌های فلزی خواهد بود. تا کنون تمام گوشی‌های معرفی شده سری گلکسی بدنه‌ای پلاستیکی داشته‌اند و عرضه یک گلکسی جدید با بدنه فلزی یک قدم بزرگ برای سامسونگ و طرفداران گوشی‌های همراه این شرکت محسوب می‌شود. با این حال هنوز مشخص نیست که گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ بدنه‌های تماماً فلزی خواهد داشت یا تنها از فلز در بدنه آن استفاده خواهد شد. البته تصاویری که از طراحی گلکسی اس 6 تاکنون درز کرده است نوید یک بدنه تمام فلزی مانند گوشی‌های آیفون شرکت اپل را می‌دهد.

گفته می‌شود نسخه دوم گلکسی اس 6 دارای صفحه نمایش خمیده درست مانند گوشی گلکسی Edge سامسونگ که سال گذشته معرفی شد، خواهد بود. در گلکسی Edge سامسونگ قیمت خمیده صفحه نمایش به‌طور مستقل از صفحه نمایش گوشی عمل کرده و وظیفه دسترسی سریع به بخش‌های مختلف گوشی و نشان دادن پیام‌های مختلف را بر عهده دارد.در کنار نسل جدید سری گلکسی گوشی‌های هوشمند، سامسونگ قرار است یک ساعت هوشمند با صفحه نمایش گرد را نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود عرضه کند. گفته می‌شود ساعت هوشمند صفحه گرد سامسونگ برای رقابت با ساعت هوشمند موتورولا موسوم به Moto 360 که طراحی زیبا و چشمگیری دارد عرضه خواهد شد.


oj8igxh62b6yvahvnuu.jpg


البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که تا زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ زمان زیادی باقی‌مانده است و تجربه نیز نشان می‌دهد که سامسونگ ممکن است در لحظه آخر تصمیم خود را برای معرفی محصولات جدید تغییر دهد. با این حال آنچه تاکنون مشخص است معرفی گلکسی اس 6 در دو نسخه و یک ساعت هوشمند جدید با صفحه نمایش گرد است.


نگاهی به گذشته

سامسونگ درگذشته نیز تجربه استفاده از فلز در طراحی گوشی‌های هوشمند خود را داشته است. برای مثال سامسونگ گلکسی آلفا که در سال گذشته معرفی و عرضه شد در طراحی بدنه خود از یک نوار فلزی در دور قاب که شباهت زیادی به دور آیفون 5 اس دارد بهره می‌برد. همچنین این شرکت دو نسخه از گلکسی نوت 4 خود را به بازار عرضه کرده است که یکی از آن‌ها صفحه نمایش خمیده دارد. آن‌طور که منابع آگاه اظهار داشته‌اند این گوشی برای محک زدن بازار و تمایل مشتریان به تغییرات جدید به بازار فرستاده‌شده‌اند و درواقع مقدمه‌ای بوده‌اند برای عرضه مدل جدید گلکسی اس 6 سامسونگ با طراحی و قابلیت‌های جدید.


lfjr2b5duqs5d4gmx4oj.jpg


آنچه نمی‌دانیم

هنوز خبر قطعی از زمان عرضه گلکسی اس 6 جدید سامسونگ به بازار منتشر نشده است اما تجربه نشان می‌دهد که سامسونگ پس از معرفی گوشی جدید گلکسی خود در حدود 1 ماه بعد آن را وارد بازار می‌کند. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه آوریل سال 2015 (اردیبهشت و خرداد 94) گلکسی اس 6 وارد بازار شود.

در مورد سیستم‌عامل موجود بر روی گلکسی اس 6 نیز هنوز خبر قطعی در دسترس نیست. اما آن‌طور که انتظار می‌رود آخرین نسخه اندروید (اندورید 5 موسوم به آب نبات چوبی) به احتمال بسیار زیاد میهمان گلکسی اس 6 خواهد بود. شرکت سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند خود از سیستم عامل اختصاصی خود با عنوان تایزن استفاده می‌کند بنابراین انتظار می‌رود ساعت جدید صفحه گرد این شرکت نیز با نسخه جدیدی از سیستم عامل تایزن سامسونگ عرضه شود.

wodk7ssnqx1k6eaakwqp.jpg


سال 2015 سال سختی برای سامسونگ خواهد بود

با گسترده‌تر شدن بازار گوشی‌های هوشمند وارد شدن رقبای جدید نظیر هووایی و شیاومی در بازار چین و آیفون‌های اپل از طرفی دیگر، میزان سود شرکت سامسونگ از فروش گوشی‌های موبایل در سال 2014 با کاهش قابل توجهی رو به رو بوده است. به طوری که سود این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2014 در حدود 37 درصد کاهش داشته است. 





در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر شیاومی گوشی‌های اندرویدی مناسب و قابل قبولی را با نصف قیمت گوشی‌های سامسونگ وارد بازار می‌کنند که همین امر عرصه را بر سامسونگ بسیار تنگ کرده است. انتظار می‌رود سامسونگ با عرضه گلکسی اس 6 چالش بزرگی را پیش رو داشته باشد. گلکسی اس 6 هم باید بتواند رقیبی برای آیفون‌های 6 و 6 پلاس اپل بوده و هم از رقبای اندرویدی چینی خود سرتر باشد تا بتواند مشتریان خود را حفظ کند.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها