کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مزدا در برابر ب‌ام‌و


کد خبر : ۹۳۹۵۱چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹:۲۸۳۸۸۷ بازدید

مزدا اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود را تابستان امسال به بازار عرضه خواهد کرد. خودروساز ژاپنی هفته گذشته ...
مزدا در برابر ب‌ام‌ومزدا در برابر ب‌ام‌و

مزدا اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود را تابستان امسال به بازار عرضه خواهد کرد. خودروساز ژاپنی هفته گذشته تصاویری از این مدل که نامش CX-60 است منتشر کرد و اعلام کرد که این ماشین اولین مدل از چهار شاسی‌بلند جدیدی است که تا پایان سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهند شد.

مدل هیبرید-الکتریکی CX-60 یک موتور بنزینی چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۳۲۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مزدا می‌گوید ماشین می‌تواند با نیروی باتری "۶۷ کیلومتر در شهر" حرکت کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۵/۸ ثانیه است.

مزدا با این شاسی‌بلند نیم‌نگاهی به رقابت با بنز و ب‌ام‌و دارد و برای همین ماشین را لوکس‌تر طراحی کرده است. ایده مدیران شرکت این است که با پیشنهاد قیمتی ارزان‌تر توجه خریداران مارک‌های لوکس آلمانی را جلب کنند.

CX-60 با توجه به سلیقه مشتریان در اروپا طراحی شده است. شاسی‌بلند بعدی مزدا برای بازار اروپا CX-80 نام دارد که بزرگ‌تر است و سه ردیف صندلی دارد. کارخانه ژاپنی دو شاسی‌بلند به نام‌های CX-70 و CX-90 هم برای بازار آمریکا خواهد ساخت که علاوه بر موتور هیبرید-الکتریکی، با موتور شش سیلندر بنزینی و دیزل هم فروخته خواهند شد.

مزدا اعلام کرده که مدل‌های الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ یک چهارم فروش کارخانه را شامل خواهد شد و بقیه مدل‌هایش را به موتور هیبرید یا قوای محرکه هیبرید-الکتریکی مجهز خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها