کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران قیمت سوخت برای کامیون‌های ترکیه را یک پنجم کرد


کد خبر : ۹۳۸۹جمعه، ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴:۴۵۵۲۷۲ بازدید

منابع ترکیه ای اعلام کردند ایران قیمت سوخت تحویلی به کامیون های ترکیه که از خاک این کشور عبور می کنند را از 1.6 یورو در هر لیتر به 0.3 یورو کاهش داد.

پایگاه خبری حریت دیلی نیوز اعلام کرد بر اساس موافقتنامه ای که دیروز بین ایران و ترکیه به امضا رسید، کامیون های ترک از این پس در هنگام عبور از مرز ایران هزینه کمتری را برای سوخت گیری خواهند پرداخت.

به دلیل ارزان تر بودن سوخت در ایران، کامیون های ترک موظف بودند برای هر لیتر سوخت 1.60 یورو پرداخت کنند تا از انتقال غیرقانونی سوخت جلوگیری شود.سودت ییلماز، وزیر توسعه ترکیه و محمود واعظی وزیر ارتباطات ایران و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه دیروز در آنکارا موافقتنامه ای را برای کاهش قیمت سوخت عرضه شده به کامیون ها به 0.30 یورو در هر لیتر امضا کردند.

ییلماز افزود: «ما بسیار خوشحالیم که توانستیم مشکلی را که مدتی طولانی محل بحث بود را حل کنیم...ما مصمم هستیم یک مسیر هموارتر را از طریق همکاری مشترک ایجاد کنیم.»

بر اساس این موافقتنامه، خودروهای ترانزیتی که قصد عبور از ایران و رفتن به کشور ثالث را دارند، از ابتدای ماه فوریه هیچ هزینه اضافی را پرداخت نخواهند کرد.واعظی گفت، همکاری سیاسی بین دو کشور به سطحی رسیده است که هر مشکلی به راحتی قابل حل است.

وی افزود، دو کشور در حال همکاری با یکدیگر هستند تا عملیات گمرکی را راحت تر کنند و یک گذرگاه مرزی جدید ایجاد نمایند.ییلماز پس از دیدار با وزیر ارتباطات ایران در آنکارا گفت، روابط ایران و ترکیه دارای ریشه های عمیقی است.

وی اضافه کرد: «ما در حال کار بر روی همکاری های جدید در چند حوزه هستیم تا به هدف مبادلات تجاری 30 میلیارد دلاری (با ایران) دست بیابیم.»به گفته وزیر توسعه ترکیه، حجم مبادلات تجاری دوجانبه در ده ماهه نخست سال گذشته به 11.3 میلیارد دلار رسید و بیش از 1.3 میلیارد دلار توسط 174 شرکت ترک در ایران سرمایه گذاری شد.

بر اساس اعلام مقامات ترکیه، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2012 22 میلیارد دلار بود، اما این رقم در سال 2013 به دلیل وضع تحریم ها علیه ایران به 14.5  میلیارد دلار کاهش یافت.ییلماز گفت، پس از امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی در سال 2014 که از اوایل ماه جاری اجرایی شده است، ترکیه خواهان امضای یک موافقتنامه تجارت آزاد با ایران است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها