کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمانی برای انتخاب ; آسیایی بخریم یا اروپایی ؟


کد خبر : ۹۲۹۰دوشنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷:۵۴۶۲۷۰ بازدید

خرید یک ماشین سدان کوچک در ایران کار سختی نیست. ایران در این کلاس یکی از فراگیرترین بازارهای خودرو را دارد و تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توان به سراغ این گروه ...

خرید یک ماشین سدان کوچک در ایران کار سختی نیست. ایران در این کلاس یکی از فراگیرترین بازارهای خودرو را دارد و تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توان به سراغ این گروه رفت. اما اگر بخواهید از این گروه یک ماشین در کلاس جهانی بخرید کار کمی سخت می‌شود. علاوه بر اینکه باید پول زیادی بدهید، قدرت انتخاب چندان زیادی ندارید. سدان‌های کامپکت یک کلاس پرفروش در همه دنیا به حساب می‌آیند چرا که با پرداخت مناسبی می‌توان یک خودرو برای مصارف مختلف خریداری کرد.

این خودروها اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که طیف‌های وسیعی از مصرف‌کنندگان را راضی کنند. از جوانان عشق اسپرت و سرعت تا پا به سن گذاشته‌های دوستدار وقار و آرامش. برگردیم به بازار خودمان. در ایران مرسدس‌بنز C کلاس و BMW سری سه چهره‌های شاخص سدان‌های کوچک به حساب می‌آیند. اما چند صباحی هم هست که یک رقیب جدی از شرق دور برای آن‌ها پیدا شده است. این خودرو لکسوس IS250 است. خودرویی که بعد از تحولاتی که در آن صورت گرفت می‌توان امیدهای بسیاری به آن برای موفقیت در بازار داشت. در ادامه دو خودرو مرسدس‌بنز C کلاس و لکسوس IS250 را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.
 

مرسدس بنز متفاوت

مرسدس بنز C کلاس را خیلی‌ها بنز به حساب نمی‌آورند. این خودرو برای رقابت با ب‌ام‌و سری سه طراحی شد و خصوصیات اسپرت طراحی آن بیشتر از حدی است که همیشه در مرسدس بنز دیده بودیم. اما از مدل 2014 کمی ماجرا تغییر کرد و بنز C کلاس هم با فیس‌لیفتی که روی آن انجام شد، بیشتر به دیگر اعضای خانواده‌اش شباهت پیدا کرد. پس اگر تا قبل از این ظاهر نیمه اسپرت این خودرو را نمی‌پسندید الان زمان خوبی است که تجدیدنظر کرده و این مرسدس بنز را هم در انتخاب‌های خود بررسی کنید.

k9hy1o1b42uwo6m4l1k.jpg

عمده تغییرات ایجاد شده در این خودرو از مدل 2014 به این سو همان تغییراتی است که از مدل S کلاس آغاز شد. فعلاً مرسدس بنز علاوه بر جلو پنجره هماهنگ در خودروهایش، به نوعی چراغ‌های جلو هماهنگ را هم به کار می‌برد. همین دو تغییر موجب شده‌اند تا بار اسپرت مدل C کلاس کاسته شود. جلو پنجره بزرگ‌تر شده است چیزی که وقار و لوکس بودن خودرو را افزایش می‌دهد. به ویژه که از پره‌های کرومی با فاصله زیاد از هم استفاده کرده‌اند و همین مساله جنبه فانتزی جلو پنجره را کم کرده است. چراغ‌های جلو دوبل هستند و دو رشته LED متفاوت هم در آن‌ها استفاده شده است. یکی مدل مات که به صورت سرتاسری در کاسه چراغ‌ها استفاده شده و جلوه بیشتری دارد و دیگری درخشان که در بالای کاسه چراغ استفاده شده است و همان نور روز خودرو است. البته در مدل 2014 المان‌های طراحی اسپرت به طور کامل حذف نشده‌اند. بلکه با استفاده از بمپر بزرگ و ورودی‌های هوا در پایین خودرو تعادل بین اسپرت و باوقار بودن خودرو را حفظ کرده‌اند. بدنه خودرو اگر چه بزرگ نیست اما تا حد امکان کشیده طراحی شده است.

نبود خط‌های جانبی پررنگ در طراحی نمای جانبی خودرو ظاهر باوقار آن را از این نما تقویت کرده است. طراحی داخلی این خودرو نیز با تحول اساسی رو به رو بوده است. روح طراحی داخلی مدل Cکلاس همان چیزی است که بر تمامی خودروهای مرسدس بنز حاکم است. یعنی شکوه و لوکس بودن. تلاش شده تا این کار با استفاده از سادگی و متریال با کیفیت به انجام برسد. جلو داشبورد و کنسول خودرو بسیار خلوت است اما با استفاده از متریال‌های مختلف مانند چرم و چوب سعی کرده‌اند تا این خالی بودن را به نوعی بپوشانند. اکثر فرمان‌های آپشن خودرو از طریق کلیدهای چند وضعیته صادر می‌شوند و به همین دلیل از تعداد کلیدهای کنترلی کاسته شده است. روی کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت کابین این خودرو نمی‌توان ایرادی گذاشت. آرگونومی صندلی‌ها بسیار بالاست و حتی صندلی‌های عقب برای نشستن سه نفر فضای کافی دارند. سیستم تعلیق این خودرو به نرمی مدل‌های دیگر سدان مرسدس بنز نیست اما راضی‌کننده است. اگر چه دست‌اندازها را حس می‌کنید اما به اصطلاح نمی‌کوبد. سواری این خودرو همچنان اسپرت‌تر از مدل‌های دیگر مرسدس بنز است و می‌توانید تجربه رانندگی اسپرت را با این خودرو داشته باشید. اما شاید مهم‌ترین نکته در مقایسه با دیگر مدل‌های مرسدس بنز استهلاک کمتر و هزینه نگهداری پایین‌تر آن باشد.

 

پوست‌اندازی آسیایی

لکسوس به یمن عضویت در خانواده تویوتا، در ایران برند شناخته شده‌ای است و البته خدمات پس از فروش گسترده‌ای هم دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که همیشه می‌تواند یک گزینه برای انتخاب در میان گران‌قیمت‌ها باشد. خودرو IS250 تا قبل از سال 2014 یک خودرو معمولی گران بود. به همین دلیل شاید نمی‌شد آن را با بنز مقایسه کرد. لکسوس برای مدت نسبتاً زیادی اسیر نوعی درجا زدن در طراحی‌های خود بود. اما از سال 2014 به ناگهان متحول شده و تحولی را در این زمینه آغاز کرد. حالا دیگر طراحی لکسوس IS250 یک گام از رقبای خود عقب‌تر نیست. پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید یادتان باشد که فقط دست روی مدل 2014 آن بگذارید.

cutu3dazxjns5j25y0t.jpg

طراحی جلوی این خودرو به طور کامل دگرگون شده است. مدل‌های قبلی دارای طراحی ساده ژاپنی بودند حتی می‌توان گفت این طراحی از دهه ۹۰ در آن‌ها مانده بود. اما اکنون لکسوس IS250 یک خودرو کاملاً اسپرت است. استفاده از خطوط شکسته متقاطع در طراحی جلو خودرو آن را کاملاً اسپرت و تهاجمی کرده است. جلو پنجره با ورودی هوا یکی شده است.چراغ‌های جلو نسبتاً کوچک با گوشه تیز عامل دیگری هستند که خصوصیت اسپرت این خودرو را تقویت می‌کنند. بنابراین اگر به این‌گونه خودروها علاقه دارید، لکسوس IS250 گزینه بهتری از مرسدس بنز Cکلاس خواهد بود.از LED نیز به صورت هوشمندانه‌ای استفاده شده تا در خدمت جلوه اسپرت خودرو باشد.

طراحی داخلی این خودرو نیز از بنز C کلاس اسپرت‌تر است. صندلی‌های خودرو بیشتر از فوم سرد تشکیل شده‌اند که اگر چه ظاهر اسپرتی به آن‌ها می‌دهد اما نرمی صندلی‌های Cکلاس را ندارند. فضای سرنشینان عقب خودرو نیز کمتر از مرسدس بنز C کلاس است و متریال استفاده شده برای ساخت کابین خودرو تنوع مرسدس بنز را ندارد. ضمن آنکه اگر چه کیفیت بالایی دارد اما به Cکلاس نمی‌رسد. با این حال در طراحی کنسول وسط و جلو داشبورد برتری از آن لکسوس IS250 است. کلیدهای کنترلی این خودرو بسیار شکیل چیده شده‌اند و کنسول بین راننده و صندلی شاگرد هم بلند طراحی شده که حس و حال خوبی موقع رانندگی می‌دهد. رانندگی این خودرو بسیار جذاب است. هندلینگ فوق‌العاده آن در کنار نرمی سیستم تعلیق که از مرسدس بنز Cکلاس بیشتر است، این فرصت را فراهم می‌کند تا هم کسانی که قصد رانندگی در مسیرهای طولانی را دارند و هم کسانی که می‌خواهند اسپرت رانندگی کنند، از این خودرو لذت ببرند.

خودرو نگار



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها