کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درخشش طلای جهانی در اولین هفته سال 2015


کد خبر : ۹۲۷۵یکشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳:۲۶۲۲۱۳ بازدید

قیمت طلا در هفته ی گذشته با وجود گزارش بهتر از انتظار وزارت کار آمریکا و قوی ماندن دلار رشد بیش از 33 دلاری را تجربه کرد تا درخشش نسبی خود ...

قیمت طلا در هفته ی گذشته با وجود گزارش بهتر از انتظار وزارت کار آمریکا و قوی ماندن دلار رشد بیش از 33 دلاری را تجربه کرد تا درخشش نسبی خود را در سال جدید به نمایش بگذارد.

طلا نخستین هفته کاری سال 2015 میلادی را با رشد قیمت آغاز کرد و اونس مرز 1200 دلار را پشت سر گذاشت تا روند روبه رشدش را حفظ کند. 

رشد 15 دلاری اونس در روز دوشنبه ناشی از رشد تقاضا بویژه در چین بود. شاخص های سهام اروپا و آمریکا با انتشار اخباری درباره بحران یونان با افت مواجه شدند که این امر نیز در افزایش بهای طلا موثر بود.  البته قیمت نفت خام در این روز به کمترین سطح در 5 سال و نیم گذشته و دلار به بالاترین رقم در یک دهه گذشته رسید. یورو هم با جدی شدن بحث آغاز سیاستهای تسهیل کمی از سوی بانک مرکزی اروپا به کمترین مقدار خود در 9 سال گذشته رسید که تنها اثر این عوامل کاهشی محدود کردن نسبی عوامل افزایشی بود.

براساس این گزارش، بازار طلای تهران در روز دوشنبه علی رغم افزایش اونس جهانی و در پی افت متغییر دلار کاهش اندکی را در هر مثقال طلای 17 عیار شاهد بود و این در حالی است که هفته را با همگام بودن اونس و دلار داخل با افزایش نسبی قیمتها آغاز کرده بود. 

در روز سه شنبه قیمت طلا در پی افزایش تقاضا با رشد یک درصدی روبرو شد و برای لحظاتی نیز به بهای 1222 دلار دست یافت و این در حالی است که تقویت دلار و کاهش قیمت نفت نیز در این روز تداوم یافت .  بازگشت طلا به مرز 1200 دلار احتمال افزایش بیشتر قیمتها را در کوتاه مدت تقویت و سبب امیدوار شدن برخی از کارشناسان به این بازار شد، تاجائیکه بهترین فرصت برای خرید طلا را اکنون دانستند. 

دنیس گارتمن تحلیلگر ارشد اقتصادی معتقد است انتخابات یونان که احتمالاٌ منجر به خروج این کشور از منطقه یورو خواهد شد به همراه سیاستهای محرک پولی جدید بانک مرکزی اروپا زمینه را برای افزایش قیمت طلا فراهم خواهد کرد. 
بازار تهران در روز سه شنبه با توجه به نوسان افزایشی دلار و اونس ارزش هر مثقال را به 439 هزار تومان رساند. 

گزارش سایت طلا می افزاید، ادامه نگرانی ها درباره اقتصاد اروپا به خرید طلا در روز چهارشنبه به عنوان سرمایه ای امن تداوم بخشید. در روز چهارشنبه خبر افت قیمت های مصرف کننده در ماه دسامبر در اتحادیه اروپا که بدترین داده از سال 2009 میلادی بود منتشر شد که احتمال آغاز سیاستهای تسهیل کمی در اروپا را بیش از پیش جدی تر کرد.

البته در این روز صورت جلسه نشست های پیشین فدرال رزرو منتشر شد که نشان می داد اعضای این کمیته درباره افزایش نرخ بهره همچنان در حال گفتگو هستند اما نگرانی هایی نیز در مورد عواملی که می تواند احیای اقتصاد آمریکا را به مخاطره بیندازد وجود دارد که بازار طلا واکنشی نسبت به آن نشان نداد. بازار تهران در این روز شاهد افزایش 1 هزار تومانی ارزش هر مثقال طلای 17 عیار و قرار گرفتن بهای این فلز زرد رنگ بر مرز 440 هزار تومان بود که در روز پنج شنبه با کاهش دلار و اونس به 438 هزار تومان بدل شد.

در روز پنج شنبه اونس اندکی کاهش یافت که این امر تحت تأثیر قوی ماندن دلار و کاهش خرید طلا بود. شاخص سهام نیز در این روز در پی ادامه داده های مثبت از اقتصاد آمریکا عملکرد خوبی داشت که در روز جمعه نیز تداوم یافت. طلای جهانی در روز جمعه با وجود انتشار گزارش اشتغال زایی بخش غیر کشاورزی آمریکا که بهتر از انتظارات بود روبه افزایش گذاشت و تا سطح 1224 دلار بالا آمد تا اولین هفته کاری سال 2015 میلادی با رشد بیش از 33 دلاری اونس به پایان برسد.

گفتنی است، تقویت اونس و رشد آن از سطح 1190 دلار به 1223 دلار در حالی است که سرمایه گذاران منتظر کاهش بهای طلا در پی انتشار گزارش وزارت کار آمریکا بودند. اما باز بازار طلا شگفتی آفرید و برخلاف پیش بینی ها حرکت کرد که این امر نشان می دهد این بازار برای سرمایه گذاری جانب احتیاط را می طلبد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها