کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایان تیراندازی های شبانه 8 مرد خبیث


کد خبر : ۹۱۹۷۱پنجشنبه، ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷:۳۴۲۴۸۴ بازدید

هشت مرد خبیث که برای قدرت‌نمایی و ایجاد رعب و وحشت در شهر شبانه اقدام به تیراندازی کرده بودند، با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس امنیت پایتخت دستگیر شدند.

هشت مرد خبیث که برای قدرت‌نمایی و ایجاد رعب و وحشت در شهر شبانه اقدام به تیراندازی کرده بودند، با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس امنیت پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 9 صبح چهارشنبه  29 دی، خودروی مأموران پلیس امنیت مقابل نمایشگاه اتومبیلی در خیابان وحدت اسلامی، توقف کرد. دقایقی بعد متهمان در حالی که دستان‌شان با دستبند پلیس به هم گره خورده بود و زنجیری به پا داشتند، مقابل چشمان صدها نفر از ساکنان و کسبه محل که برای مشاهده آنها آمده بودند، از خودرو پیاده شدند تا با حضور در محلی که چند شب قبل با تیراندازی‌های پی در پی  باعث ایجاد ترس و وحشت شده بودند، به بازسازی صحنه جرم بپردازند.وقتی متهمان که در محاصره مأموران پلیس بودند، به مقابل نمایشگاه خودرو رسیدند، به شرح ماجرا پرداختند.
 
تیراندازی‌های سریالی
اما نمایشگاه اتومبیل تنها محلی نبود که هدف تیراندازی مردان خشن قرار گرفته بود، بلکه آنها  24 ساعت پس از این تیراندازی به  خیابان قاضی‌زاده (کیانشهر) رفته و این بار سوپرمارکتی را به رگبار بسته بودند. اشرار مسلح برای اجرای نقشه‌شان در خیابان وحدت اسلامی از کلت کمری استفاده کرده بودند اما دومین نقشه را با اسلحه کلاشنیکف اجرا کرده بودند.
صاحب مغازه سوپرمارکت که خانه‌اش در طبقه بالای مغازه‌اش بود، در حالی که هنوز از یادآوری شب حادثه دچار ترس و وحشت بود، گفت: اصلاً افرادی که تیراندازی کردند را نمی‌شناسم. ساعت حدود 12 شب مغازه را تعطیل کرده بودم که صدای تیراندازی شنیدم. به دنبال صدای تیراندازی از خانه خارج شدم و مردان موتورسوار با اسلحه کلاشنیکف به مغازه تیراندازی کرده و 150 میلیون تومان خسارت وارد کرده‌اند. من با کسی اختلاف نداشتم و نمی‌دانم انگیزه آنها برای این تیراندازی چه بوده است.
 
شناسایی 48 ساعته
سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در تشریح این عملیات گفت: دو گروه از اراذل و اوباش که به خاطر کری‌خوانی و رجزخوانی با هم مشکل داشتند و اقدام به تیراندازی کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت شده بودند، توسط عوامل پلیس امنیت شناسایی و دستگیر شدند. اما با اعلام موضوع به پلیس، هشت متهم این پرونده در کمتر از 48 ساعت بازداشت شدند. متهمان در سه منطقه که دو منطقه در تهران و دیگری در شمال کشور بود اقدام به تیراندازی کرده بودند. متهمان دستگیر شده سابقه سرقت، شرارت و درگیری با سلاح سرد دارند.رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران گفت: دو دستگاه موتورسیکلت از این افراد توقیف شده، هشت متهم دستگیر شده و سلاح‌هایی که با آنها اقدام به تیراندازی کرده‌اند، نیز کشف شد. تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.
 
گفت‌وگو با یکی از متهمان
انگیزه‌تان برای این تیراندازی‌ها چه بود؟
ما اصلاً صاحبان نمایشگاه اتومبیل و سوپرمارکت را نمی‌شناختیم.
پس چرا تیراندازی کردید؟
دوستانم تیراندازی کردند، ما فقط سوار موتورهایمان بودیم.
دلیل اینکه آن ساعت شب شما آنجا بودید، چه بود؟
ساعت یک و نیم شب بود که یکی از بچه محل‌هایم صدایم کرد و از من خواست همراه او بروم. به من نگفت که می‌خواهد تیراندازی کند، گفت با یک نفر دعوایش شده و قصد تسویه حساب دارد اما بعد فهمیدم با هم کری‌خوانی داشتند به مقابل نمایشگاه که رسیدیم، از موتور پیاده شد و به همراه دوست دیگرمان اقدام به تیراندازی کرد.
چند تیر شلیک کردند؟
در خیابان وحدت اسلامی چهار تیر با کلت شلیک شد و تیراندازی کیانشهر یک خشاب خالی کرده‌اند.
با صاحب سوپرمارکت چه مشکلی داشتید؟
یکی از افرادی که همدستانم با او اختلاف داشتند، ساکن ساختمانی بود که مغازه سوپرمارکت در طبقه پایین آن قرار داشت. ما قصد آسیب رساندن به مغازه‌دار را نداشتیم، فقط می‌خواستیم زهر چشم  بگیریم.
فکر می‌کردید بازداشت شوید؟
اصلاً. چون پلاک موتورهایمان مخدوش بود و صورت‌مان را هم پوشانده بودیم تصور نمی‌کردیم که پلیس بتواند در مدت 48 ساعت ما را شناسایی و دستگیر کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها