کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم چقدر پول نقد در بانک ها دارند؟


کد خبر : ۹۱۹۶۳چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲:۵۵۵۱۷۱ بازدید

میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته معادل ۴۵ و ۴۶.۶ درصد افزایش یافته است.
مردم چقدر پول نقد در بانک ها دارند؟مردم چقدر پول نقد در بانک ها دارند؟

میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته معادل ۴۵ و ۴۶.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مهرماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۴۸۳۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۵ و ۲۴.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
همچنین،  بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۵۸۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان ۳۵۴۷ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۶.۶ و ۲۷ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش،  بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۲۲۵۴ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۶۱۲ هزار میلیارد تومان است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۴ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۱.۶ و ۱.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۵.۳ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۶.۲ درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها